המתקפה הקשה

לפיד עונה לסמוטריץ': "אתה כבר לא נער גבעות עם פחי בנזין"

אחרי שהאשים אותו ב"כאוס" וכמי ש"מסכל כל רצון להידברות", יאיר לפיד תוקף את שר האוצר: "עדיף לא להאשים אחרים בנזקים שאתה גורם" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: עידו רימון)

כיממה לפני תחילת ההצבעות במליאת הכנסת על הרפורמה המשפטית והקרבות בין הקואליציה והאופוזיציה מגיעים לנקודת רתיחה. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף הערב (ראשון) בחריפות את שר האוצר בצלאל סמוטריץ', לאחר שזה, בשעה מוקדמת יותר,

"בצלאל, אתה כבר לא נער גבעות עם פחי בנזין", אמר לפיד. "בתפקידים בכירים עדיף לא להיכנס לפאניקה כל כך מהר, ולא להאשים אחרים בנזקים שאתה גורם לא אותי ולא את הממשל האמריקאי.

"מי שרוצה למנוע מלחמת אחים לא מקדם חקיקה חפוזה ואלימה שקורעת את העם לגזרים. אני הראשון שהציע ללכת להדברות אצל הנשיא. במקום לעצור ולדבר אתם רצים בלי ברקסים עם חקיקה מטורפת שפוגעת בכלכלה, פוגעת בבטחון, מרסקת את אחדות העם".

לפיד הוסיף: "במשמרת שלך, בגלל הפעולות שלך, ההיי טק מתפרק והכסף בורח מישראל. אני מציע שבמקום להתעסק כל היום ביצהר ובבג"ץ, תעשה משהו בשביל לרסן את יוקר המחיה כי גם הבוחרים שלך לא גומרים את החודש".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', מוקדם יותר נאם סמוטריץ בכנס 'מנהיגים בשטח' של מפלגתו ותקף את ראש האופוזיציה שלטענתו מחבל בכל סיכוי להידברות.

השר סמוטריץ', היום

"יאיר לפיד הוא זה שמחבל בכוונה בכל סיכוי להידברות", האשים סמוטריץ'. "אני יכול לספר לכם ששוחחתי באופן אישי עם נשיא המדינה יצחק הרצוג שאני מעריך מאוד את מאמציו להוביל הידברות והסכמה רחבה, והבעתי את הסכמתי להתחיל באופן מידי בהליך של הידברות כולל נכונות לוויתורים ופשרות. אך לצערי מי שסיכל את האפשרות להתחיל בהידברות הזו זה יאיר לפיד. יאיר לפיד לא מעוניין בהסכמה לאומית רחבה. הוא לא מעוניין בטובת מדינת ישראל. הוא לא מעוניין למנוע קרע בעם. יאיר לפיד רוצה מלחמת אחים במדינה. ליאיר לפיד אכפת רק מיאיר לפיד, ואינטרסים צרים וזולים גורמים לו לפעול כדי להתסיס ולייצר פילוג".

סמוטריץ' לא הסתפק בכך והוסיף: "הוא רוצה לייצר כאוס במדינת ישראל גם בתחום הכלכלי וגם בתוך העם כי הוא עדיין לא מסוגל להתגבר על ההפסד בבחירות. הוא לא מסוגל להפסיד בכבוד כמו גבר. הוא לא מסוגל להתגבר על הבושה שהיה ראש ממשלה לחודשים ספורים, הוא לא מסוגל לשאת את ההשפלה שלנצח בשאלוני טריוויה כשישאלו מי ראש הממשלה הישראלי שכיהן הכי פחות זמן יזכירו את השם שלו. ואת כל המרירות והתסכול האישי והפוליטי שלו הוא בעצם מוציא על עם ישראל ועל מדינת ישראל, על כולנו.

"ואני רוצה להגיד לכם דבר אחד: אל תטעו, יאיר לפיד לא הכריז מלחמה על הקואליציה, הוא הכריז מלחמה על כל אחת ואחת ממכם. יאיר לפיד הכריז מלחמה נגד מדינת ישראל. הוא יחד עם חבריו מובילים הסתה שמייצרת שנאה, פילוג, התפרעויות שכוללות קפיצה על שולחנות בכנסת ואמירות חמורות שמהן הדרך לרצח פוליטי קצרה, ויש כאן חשש אמיתי. אבל חשוב לי להבהיר, אנחנו ממשיכים ולא עוצרים. אף על פי כן נוע תנוע!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר