דיוני התקציב;

נתניהו: "מנסים לייצר היסטריה" • בן גביר מצפה לתקציבים

דיוני התקציב בעיצומם, והמצב נכון לרגע זה מראה כי השר לביטחון לאומי רחוק מלהסכים לתקציב המתהווה • בתחילת הישיבה נתניהו התייחס לביקורת על הרפורמה והלין: "מנסים ליצור היסטריה מסיבות פוליטיות (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

הבוקר (חמישי) נפתחה ישיבת הממשלה בנוגע לתקציב, ישיבה באמורה להמשך עד למחר בשעות הבוקר, זאת במסגרת מלאכת תקציב 2023-2024.

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח הישיבה: : "יש מי שמנסה לערער את כלכלת ישראל", זאת בהתייחס למתקפה הכלכלית על הרפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין.

עוד אמר כי "אנחנו מזניקים את ישראל קדימה בכל התחומים. בביטחון - הלילה הושגה הסכמה חשובה על תוכנית רב שנתית לצה"ל. יש פה בשורות ענקיות, מבטיחים את המשך ההצטיידות מול אירן ואויבים נוספים.

התוכנית נותנת שינוי בתוואי ותגמול השינוי - נותנת תגמול, ומקלה על הכניסה לשוק העבודה. בתחום הביטחון האישי, אנחנו מביאים יחד עם השר בן גביר השקעה חסרת תקדים בביטחון הלאומי".

בהמשך הוסיף נתניהו: "יחד עם השרה מירי רגב ומשרד האוצר אנחנו מתכננים מהפכה תחבורתית שהיא בעצם מהפכה חברתית. רכבות מהירות מהפריפריה למרכז. כמו שהצבנו בזמנו חזון להפוך את הכלכלה החצי סוציאליסטית של ישראל לכלכלת שוק חופשי, כך אנחנו מציגים היום את החזון שיבטל סופית את מושג הפריפריה בישראל".

עוד אמר נתניהו על הרפורמה המשפטית כי : "יש מי שמנסה לערער את כלכלת ישראל, לייצר היסטריה מסיבות פוליטיות, היסטריה שאין לה אחיזה במציאות. כלכלת ישראל תמשיך להתחזק בזכות המדיניות הכלכלית האחראית והיוזמת שלנו ועצמאות בנק ישראל. העברתי יותר מ-15 מתקציבים, מדובר בתקציב אחראי שיזניק את הכלכלה ויטפל ביוקר המחיה. תשמעו עוד מעט משר האוצר והנגיד את הגירעון, אבל אני אגלה שאנחנו צופים גירעון של אחוז בלבד, אני לא זוכר דבר כזה. זה סימן טוב לעכשיו ולעתיד".

השאיפה היא כאמור לאשר את התקציב מחר בבוקר, אך שרים שונים מרגישים כי הדרישות התקציביות שלהם רחוקות מלהתקבל.

יגיעו להסדר? רגב ונתניהו אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בראש המשרדים המרגישים כי לא מקבלים את המגיע להם הוא המשרד לביטחון לאומי של השר איתמר בן גביר. מצד שני, משרד האוצר השיג התקדמות משמעותית מול שר הביטחון גלנט ומערכת משרד הביטחון.

שני שרי הליכוד הנוספים שהודיעו כי יקשו על אישור התקציב הם שר החינוך קיש ושרת התחבורה רגב, אך בממשלה מעריכים כי במהלך הלילה יגיעו להסדר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר