עימות בממשלה

שר ליועמ"ש: "לא היית בדיונים, אמור לנבא את עמדתך?"

בהרב-מיארה התנגדה בישיבת הממשלה לאישור החוק שיאפשר את הדחת שי ניצן, ובתגובה לעגו לה השרים כי היא לא משתתפת בדיונים והם אינם יכולים לנבא את עמדתה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

החוק המבקש להכפיף את המינויים בספריה הלאומית לידי הדרג הנבחר, עורר סערה היום (שישי) בישיבת הממשלה שאישרה את חוק התקציב ואת חוק ההסדרים.

אמיר אטינגר פרסם בישראל היום כי במהלך הדיון אמרה היועמ"שית: "יש מניעה, החוק לא עבר את התהליך המתאים". קיש ענה לה: "זה שכב אצלך במייל חודש".

שר המשפטים יריב לוין השיב לבהרב מיארה: "לא היית בדיונים ואת לא הבעת את עמדתך על החוק, איך אני אמור לנבא אותה?".

במסמך שהועבר אל מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, נכתב כי היועמ"שית אינה יכולה לחוות את דעתה המשפטית בעניין ההצעה האמורה, "מן הטעם שלא התקיימו לגביה ההליך המקצועי והבחינה המשפטית הנדרשים".

עוד הוסיפה כי "על מנת לתת מענה, ולו חלקי, לקשיים האמורים התגבשו נוהלי עבודה בהם נקבע רף נדרש לקיומם של הליך מקצועי לבחינת הצעות ההחלטה ולבחינה משפטית של הצעות אלו... ההליכים האמורים נועדו להבטיח כי ההצעות המובאות לפני הממשלה בהליך חריג זה של חוק ההסדרים הן הצעות 'בשלות', שנבחנו במישור המקצועי באופן סביר ושלא קיימת מניעה משפטית לאישורן על ידי הממשלה".

בהרב-מיארה אף העבירה ביקורת על אופן קבלת ההחלטה: "כותרתה של ההחלטה מעידה אמנם על השאיפה להגביר את השקיפות והפיקוח הציבורי - אך לא ברור כיצד ההסדר המוצע מגשים תכלית זו - שכן אין כל הכרה כי מתן סמכות לגורמי הממשלה למנות את הדירקטוריון של הספרייה אכן יסייע לשקיפות או לפיקוח הציבורי".

לטענתה, "הצעת ההחלטה משנה את המשטר התאגידי באופן שעתיד להוביל להגדלה משמעותית ביותר של תלותה של החברה בממשלה, וזאת בניגוד להמלצות הוועדה לשינוי מעמד הספריה הלאומית בראשותו של הפרופ' יצחק זמיר, בין היתר בדבר חשיבות עצמאותה". לכן, סיכמה, "לא ניתן לכלול את החוק במסגרת התוכנית הכלכלית לשנים 2023 ו־2024".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר