נגד היועמ"שית

גבי אשכנזי קורא לאפשר לנתניהו 'למתן' את הרפורמה

על אף מכתבה המפורש של היועצת המשפטית לממשלה לראש הממשלה נתניהו, בו היא אוסרת עליו להתעסק ואף לדבר בנושא הרפורמה, גבי אשכנזי קורא לאפשר לו לעשות זאת: "יש מצבים שבהם זה נדרש למרות ניגוד העניינים" (פוליטי, אקטואלי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
גבי אשכנזי (צילום: Flash90)

הרמטכ"ל לשעבר ומי שהיה מראשי מפלגת כחול לבן של בני גנץ, גבי אשכנזי, השתתף הערב (שלישי) בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי inss וקרא לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להתעסק בנושאי הרפורמה המשפטית, זאת חרף מכתבה החד משמעי של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בו אסרה עליו לעסוק ברפורמה.

אשכנזי טען כי ראש הממשלה עשוי לפתור את המשבר והקרע בעם: "צריך היה לאפשר לרה"מ לטפל במשבר למרות ניגוד העניינים; הייתי מציע למחנה השני לא רק להפליג בחומרת המצב אלא גם לשים הצעה. אני נגד סרבנות ורואה בחומרה את מה שקורה כאן עם אנשי המילואים. אני לא ישן בלילה מזה".

הרמטכ"ל לשעבר השווה את המצב כיום למצב טרום הקמת ממשלת האחדות של פרס ושמיר: "על פחות מזה ממשלות התאחדו. אני זוכר את שנת 85, זו מציאות קשה גם אם לא מדממת אבל בזה צריך לטפל כאן ועכשיו".

אשכנזי הפתיע את הנוכחים כאשר קרא לאפשר לנתניהו להביע את דעתו, ואף לנהל את המשבר שנוצר על ידי השמאל עם היוודע להם תוכניותיה של הממשלה בנוגע למערכת המשפט: "אני מומחה משפטי קטן ביחס למי שנמצא כאן אבל אני חושב שצריך היה לאפשר לראש הממשלה לטפל במשבר, יש מצבים שבהם זה נדרש למרות ניגוד העניינים".

הוא תקף בחריפות את הקריאה לאנשי מילואים לסרב פקודה כמחאה על הרפורמה: "אני שומע דבר חדש לאלה מותר להפגין ואנשי חיל אוויר בהקפאה לא באים למילואים. עדיין לא מאוחר, אבל אחרי שנשלם את המחירים יהיה קשה לתקן. בסוף צריך לעשות מעשה וזה הרגע לעשותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר