המלחמה על מערכת המשפט

השר נגד הסרבנים: "עם ישראל יסתדר ואתם תלכו לעזאזל; נוע תנוע הרפורמה, לעת כזו הגענו"

ברוח מגילת אסתר פתח הערב שר התקשורת מהליכוד שלמה קרעי במתקפה על הקוראים לסרבנות בצה"ל בצל ההפגנות על הרפורמה המשפטית • "הסרבנות עצובה, היא מסריחה ואומללה, עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל" (פוליטי, אנשים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
שר התקשורת (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

שלמה קרעי, שר התקשורת (הליכוד), תקף הערב (שני), ליל פורים, ברוח מגילת אסתר, את קריאות הסרבנות בצה"ל בצל המחאות נגד הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה

"ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה", ציטט קרעי את הנאמר במגילת אסתר. "יש זמנים שבהם צריך לעמוד איתן כנגד ההגמוניה והשליטים בעיני עצמם".

הוא הוסיף: "לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: "רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו". עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל. נוע תנוע הרפורמה. לעת כזו הגענו למלכות".

בהמשך צייץ: "הסרבנות היא עצובה, מסריחה ואומללה. וקורעת את הלב. הסרבנות וגרורותיה. לא האמירות נגדה. הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב וְלַטּוֹב רָע שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר לְחֹשֶׁךְ שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר".

מוקדם יותר הערב, באירוע קריאת מגילה, תקף נתניהו את הקריאות לסרבנות. לדברי ראש הממשלה: "מעולם לא נתנו לסרבנות דריסת רגל בשום מצב ובשום מקום - לא בצבא הסדיר ולא בצבא המילואים, לא בכוחות הביטחון ולא בשום מקום אחר. לא היה לסרבנות מקום במלחמת השחרור, לא היה לה מקום בהסכמי אוסלו ובהתנתקות, אין מקום לסרבנות עכשיו, ואסור שיהיה לה מקום בעתיד.

"במאבק ציבורי יש מקום למחאה, יש מקום לחילוקי דעות, להבעת דעות, אבל אין מקום לסרבנות. כי ברגע שאנו נותנים לה לגיטימיות, נגע הסרבנות יתפשט ויהפוך לשיטה - כל מי שההכרעה הדמוקרטית איננה נראית לו, או שהחלטה כזו או אחרת אינה לרוחו, יעשה דין לעצמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר