החלטה לילית

ראשי הקואליציה: ההצבעה על הרפורמה תדחה לאחר פסח - למעט בחירת שופטים

ראשי מפלגות הקואליציה הכריעו בתום פגישה לילית כי ההצבעות על סעיפי הרפורמה במשפטית יידחו לאחר חג הפסח, זאת למעט החוק שנועד לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים | ראשי הקואליציה קראו לאופוזיציה לנצל את הזמן להידברות (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: מארק ישראל סלם, פול)

במהלך פגישה שהתקיימה הלילה (שני) בין ראשי סיעות הקואליציה הוחלט כי ההצבעה על סעיפי הרפורמה יידחו לאחר חג הפסח, זאת למעט החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים שיקודם עוד לפני החג.

בקואליציה אומרים כי "לראשונה יבוטל הווטו האוטומטי של השופטים בוועדה לבחירת שופטים כך שיתאפשר איזון וגיוון בהרכב בית המשפט העליון. נציגי לשכת עורכי הדין יוצאו מהוועדה".

בהמשך קראו לאופוזיציה: "לנצל את תקופת הפגרה שנמשכת כחודש על מנת לקיים הידברות אמיתית לצורך הגעה להבנות ביחס לסעיפי החקיקה שיובאו לאישור לאחר הפגרה"

"אנו מושיטים יד לכל מי שבאמת חשובה לו אחדות העם והרצון להגיע להסדר מוסכם" הוסיפו ראשי הקואליציה בתום פגישה לילית.

אמש תקפו בכירים בקואליציה את ההחלטה של יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן לרכך את הרפורמה. ח"כ דודי אמסלם כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שמחה ידידי, זה לא הזמן להתקפל או לוותר! לא בשביל זה ניצחנו בבחירות- הציבור שבחר בנו מצפה לשינוי מהותי! לא נתמוך בפארסה הזו, נקודה".

ח"כ טלי גוטליב כתבה בקבוצת הוואטסאפ של חברי הכנסת מטעם סיעת הליכוד: "מה נסגר?? אנחנו מפלגת שלטון ורוטמן מציע מה שבא לו בוועדת חוקה, אני לא בובה ולא פיון בוועדה הזו".

"רוטמן ניהל את הוועדה חודשיים ובסופו של דבר נכנע ונחלש באופן מביש. אני לא מגיעה יותר לוועדת חוקה בדיוני הרפורמה. אני נחרדת מגילוי החולשה של רוטמן. על מה נאבקנו אם לא על רוב בוועדה למינוי שופטים? תסלחו לי, אני פשוט מתביישת. נסיגה וכניעה לבושת כולנו".

ח"כ נוסף בליכוד תקף את רוטמן, ואמר ל"ישראל היום" כי הם נדהמו לנוכח ההצעה. "שמענו ולא האמנו, על זה המדינה בשיגעון כבר חודשיים?! על מינוי שני שופטים ואז שוב להחזיר את הכח בידיים של השופטים?! אז על מה הייתה כל המהומה? לא מצליחים להבין מה רוטמן עושה פה".

רוטמן הציג את הפשרה: "אני מציע שמינוי שופטים לבית המשפט העליון יהיה ברוב רגיל של 6 חברים מתוך 11 חברי הוועדה. אולם מהמינוי השלישי והלאה הרוב הממנה חייב לכלול נציג מהשופטים ונציג מהאופוזיציה. כך מעניקים מענה לחשש שהקואליציה תשתלט על בית המשפט העליון ומצד שני מאפשרת לקואליציה 2 מינויים".

המשמעות היא, כי כל קואליציה תמנה רק 2 שופטים בהתאם להשקפת עולמה, כאשר ממשלות ימין ימנו שופטים שמרניים ואילו ממשלות שמאל ימנו שופטים אקטביסטיים, ושאר השופטים שימונו בכל תקופת כהונת קואליציה, יהיו שופטים המוסכמים על כל הצדדים.

באתר וויינט ציטטו גורם בכיר מאוד בקואליציה שתקף את רוטמן בעקבות דבריו: "הוא מתנהל בחובבנות, עושה רק נזק ומפחיד את הציבור. עד שיש מתווה שאפשר למכור בקלות כמשהו שהמפגינים יוכלו לחיות איתו, הוא מציג אותו כלאחר יד, בלי להסביר על מה הוא עונה ולמה הוא מגיע".

רוטמן מנגד אמר בסיכום הוועדה: "כל מי שעקב אחרי הדיונים ראה שיש פה ניסיון להניח את הדעת של אנשים שחוששים לחינם. אני מקווה שהרושם מאוד ברור. יש צורך קריטי בתיקון מערכת המשפט וגיוון בית המשפט העליון והשבת אמון הציבור בו. ההסדרים הללו מטרתם הינה שכמה שיותר אנשים בישראל ירגישו שבית המשפט העליון הוא שלהם ולכן הבאנו את הגיוון בין הסיעות, בין הקואליציה לאופוזיציה וגם את נושא המינוי ללא וטו של השופטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר