כינוס ההסתה ● וידאו מלא

תירוש: האברכים פרזיטים; לבני: מוכרחים לבצע תיקון

בצהריים נערך בכנסת דיון חרום על רקע המאבק סביב "חוק האברכים" ● המתנגדים לחוק, בהם אנשי התאחדות הסטודנטים, מוחים באמצעותו על "חוסר השוויון" ● הגב´ לבני אמרה באסיפה החירום: "אנחנו לא נגד חרדים, אנחנו בעד שויון. אשמח לראות יותר סטודנטים חרדים". בפנים: "כיכר השבת" מגיש וידאו מלא (בארץ)

אברכים (צילום: פלאש 90)

אנשי התאחדות הסטודנטים, יושבי ראש אגודות הסטודנטים השונות וחברי-כנסת ערכו בצהריים דיון חרום בכנסת בעקבות המאבק על "חוק האברכים". את הדיון יזמו המתנגדים לחוק.

"זו מהלומה על פני הסטודנטים. עיקר הבעיה היא לא לתמוך בחרדים. אם הוחלט שזה דבר ראוי, אנחנו כצעירים מוכנים להתחבר לאמירה הזו. אנחנו בעד החרדים, אבל גם בעד שוויון", אמר נציג התאחדות הסטודנטים.

"אני רוצה להתייחס להצעת הפשרה. הקריטריונים שהוצבו אינם רלבנטיים. אין סטודנטים שיש להם שלושה ילדים. אני מציע שנציב תנאים אחרים, שהולמים בצורה טובה יותר את הצרכים של מדינת ישראל. אולי מי שקיבל תמיכה יהיה מי שמשרת במילואים.

"אנחנו מצפים שהתנאים הללו יבואו לידי ביטוי בכל הצעת פשרה שלא תבוא.

"תראו עד כמה ההתגייסות רחבת היקף. האזרחים התעוררו. אני לא אוהב להתייצב נגד סקטור אחר, אנחנו לא שואפים לשם. אנחנו בסך הכל לא נגד חרדים או אברכים. יש לנו מספיק אתגרים גם כך".

לבני: "אנחנו לא נגד החרדים"

יושבת ראש האופוזיציה, ציפי לבני, אמרה: "השאלה היא באיזו מדינה אנחנו רוצים לחיות. איך תראה החברה. שוויון, בעיניי, זה ערך בסיסי בחברה שאני רוצה לגדל את הילדים שלי. אני לא אגרר לנסיון שמנסה להפוך את כל מי שנלחם בעד שוויון - כאילו שהוא נגד חרדים.

"המאבק הוא לא נגד הישיבות, ואני אשמח לראות יותר סטודנטים חרדים. בעיניי, עידוד של יציאה לעבודה ופרנסה זה לא עונש. זה חיים בכבוד.

"ישראל יכולה וצריכה לקבוע לעצמה סדרי עדיפויות. ישראל חייבת לעודד דברים שחשובים לעתיד העם הזה. זה חייב להיות גם השכלה גבוהה".

לבני הוסיפה: "החובה שלנו כהנהגה היא לעשות את התיקון. הקול הציבורי שיוצא הוא קול שיכריח את הממשלה לעשות את התיקון. לא מדובר בפשרה בין סקטורים. זו קביעת סדרי עדיפויות שמכבדים את החלקים השונים בחברה הישראלית, וכן, גם את החרדים".

חברת-הכנסת רונית תירוש קראה לחרדים לצאת לעבודה. "ש"ס רוצה להנציח את העוני. שמעתי את אריה דרעי שאומר: ´בזכותם אנחנו בטוחים בארץ הזאת´. אני רוצה לשאול את אריה דרעי: אם כל הצבא יעבור לתפילה, מי ישמור על הגבולות?

"תלמדו מסינגפור, אין שם דמי אבטלה. במקום שהממשלה תתחבר למהלך מבורך, של רבנים נאורים שיודעים שיש מקום להוציא את הצעירים הללו למקומות השכלה - גם בנות, גם בנים. כולם לומדים.

"יש חרדים המשרתים בצבא. אבל במקום לעודד את התהליך הזה, הם פשוט סותמים את הגולל על המיזם הכל-כך נכון ואומרים להם: שבו בבית, פריזטים. במקום לתת תמריצים לאותם חרדים המשתלבים בצה"ל וברכישת השכלה, הממשלה נותנת תמריצים לפרזיטיות".

ח"כ עינת וילף אמרה בדיון כי "מפלגת העבודה צריכה להוביל את ההתנגדות לחוק האברכים. יש להיאבק בנושא זה יותר מאשר בשאלת התהליך המדיני, כי הוא תלוי רק במנהיגות הישראלית. יש מקום להציע מלגות קיום לאנשים המוגדרים עילויים בלימודי יהדות, אולם להציע זאת למספר מוגבל של מצטיינים - הן בכוללים והן באוניברסיטאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר