הכחשה גורפת

מקורבי הרב אמסלם: "ש"ס היא ביתו ובתוכה הוא יפעל"

הבוקר יוצאת הכחשה נמרצת מסביבתו של ח"כ הרב אמסלם, יממה לאחר הפרסומים על כוונתו לפרוש מש"ס ולהקים מפלגה חדשה • "אמסלם חבר בתנועת ש"ס ופועל בתוכה על מנת לשנות ולתקן את הנדרש לטובת עם ישראל" • הכתבה של ירושלמי, הם אומרים, היא פרשנות בלבד (פוליטי)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
אמסלם (מימין) עם חבר לתנועה (פלאש 90)

יממה לאחר שפורסמה כוונתו של חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם להקים מפלגה חדשה, מבהירים מקורביו: "הכל ספוקלציות, הוא נשאר בש"ס".

כזכור, כתבה שפרסם העיתונאי שלום ירושלמי במוספשבת של "מעריב" חשפה את כוונתו של אמסלם לפרוש מש"ס ולהציג תנועה פוליטית חדשה שתתמוך בגיוס חרדים לצה"ל, בשילוב לימודי ליב"ה במוסדות חרדים ובהענקת תמיכה לסטודנטים.

הדברים חוללו סערה גדולה. מהכתוב היה ניתן להבין כאילו הרב אמסלם העניק ראיון לירושלמי, אולם בסביבתו של הח"כ אומרים היום כי אמסלם לא התראיין לעיתונאי, והכתבה כולה התבססה על דברים שהשמיע בתקופה האחרונה.

"זו פרשנות פוליטית נטו, וההערכה של ירושלמי כאילו הוא מקים מפלגה חדשה היא לא נכונה בעליל", הם אומרים.

לדבריהם, אמסלם חבר בתנועת ש"ס ופועל בתוכה על מנת לשנות ולתקן את הנדרש לטובת עם ישראל ותורת ישראל.

ובכל זאת, אמסלם נחשב לקול יחיד בש"ס, בכל הקשור לעמדותיו יוצאות הדופן. האם לא הגיע העת לפעול במקום שבו יוכל להביע את עקרונותיו ללא חשש?

"הרב אמסלם חש בשינוי המתחולל במפלגה. שינוי איטי אומנם, אבל כזה שמסמן את תחילה של דרך חדשה", אומרים מקורביו.

הכחשה גורפת

ביום שישי, כתב שלום ירושלמי בטורו: "בדרך החוצה מש"ס הוא יורה בכולם. אמסלם מתקומם נגד הדיקטטורה הרבנית באשר היא וטוען שהיא לא צריכה לקבוע את דרכי ההתנהלות הפוליטית. הוא מורד בדרכי הפעולה של ש"ס, שמשאירה מאחוריה עשרות אלפי עניים בכוונת מכוון".

ירושלמי שרטט קווים לדמותה של המפלגה החדשה, כביכול, שתקום בצלמו ובדמותו של אמסלם. "גם לאשכנזי אחד או שניים יהיה מקום ברשימה, למה לא? אין לו עדיין שם למפלגה. אולי "תורת חיים", אבל יש לו מטרה: הרשימה הזו תוציא מהבור את כל המסכנים שש"ס השליכה פנימה כמו את יוסף הצדיק".

הבוקר, כאמור, מכחישים מקורבי הרב אמסלם נמרצות את הפרסומים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר