נשאר בש"ס?

לחץ בש"ס על ישי: הפסק את תהליך הדחת אמסלם

בש"ס מעריכים הבוקר כי ייתכן וח"כ הרב חיים אמסלם ימשיך לכהן מטעם התנועה לפחות עד לבחירות הבאות, לאחר ששר הפנים, אלי ישי נוטה למשוך את ידו מן הפרשה. "המאבק בו גורם יותר נזק מתועלת", אומרים בש"ס. הנטייה כעת היא להשתיק את הפרשה, עד לבחירות הבאות (חדשות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
אלי ישי. התקפל ברגע האחרון? (פלאש 90)

האם ברגע האחרון תמנע הדחתו של חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם משורותיה של ש"ס? בש"ס מעריכים הבוקר כי ייתכן ואמסלם ימשיך לכהן מטעם התנועה לפחות עד לבחירות הבאות, לאחר ששר הפנים, אלי ישי נוטה למשוך את ידו מן הפרשה.

גורמים בכירים בש"ס אמרו הבוקר ל"כיכר השבת" כי ישי שוכנע על-ידי חבריו למפלגה שמאבקו באמסלם יחולל יותר נזק מתועלת.

לדבריהם, המאבק הממושך של ישי מעצים את מעמדו של הרב חיים אמסלם כאופוזיציה בתוככי ש"ס. בבוא היום, הם אמרו לישי, ש"ס תשלם על-כך בכמות המצביעים ובאיבוד מנדטים.

כאמור, ההערכה היא כי ישי יחזור בו, בדקה התשעים, מכוונתו להדיח את אמסלם. בבחירות הבאות, יש להניח, הוא כבר לא יככב ברשימת התנועה לכנסת וייתכן שירוץ ברשימה משלו.

אמסלם שב לישראל

הרב אמסלם צפוי לנחות היום (שני) בישראל, לאחר שליחות של שבוע בארה"ב, שם שהה במסגרת הוועידה הבינלאומית נגד האנטישמיות המתפשטת.

עוד לפני הפרסומים האחרונים, מקורביו העריכו כי הוא אינו צפוי להחזיר את המנדט שלו לסיעת ש"ס ולפרוש מהכנסת. "הוא נבחר על-ידי הציבור שמאמין בו", הם אומרים.

בימים האחרונים, פעל יו"ר ש"ס אלי ישי להוציא את אמסלם משורות המפלגה, בעקבות כתבה שהתפרסמה בעיתון "מעריב", שם צוטט אמסלם כמי שתומך ביציאת חרדים לעבודה.

ישי הגיע בסוף-השבוע שעבר לביתו של הרב מאזוז והציג לו את הכתבה, לצד מאמרים נוספים שפרסם אמסלם ב"כיכר השבת". ישי ניסה לטעון כי הדברים אינם משקפים את רוח המפלגה.

לדברי מקורבים לאמסלם, "נעשה לו משפט שדה עם ריח לא נעים של פוליטיקה זולה, בטרם שמעו את גרסתו לעניין".

"לשלוח את אמסלם להסתכלות"

בראיון למהדורה המרכזית של רדיו "קול ברמה", אמר הגר"מ: "אמסלם כתב ספר על הגיור, ובכל ציטוט מדברי הראשונים הוא הכניס שינוי במילים כדי שזה יתאים לדעתו".

הגר"מ מאיה לא היסס להשתמש במילים קשות כדי לתאר את מה שהוא חש כלפי אמסלם. "הוא צריך הסתכלות", אמר, "הוא מרים יד בתורת הראשונים".

מבלי לפקפק חלילה בדבריו של הגר"מ מאיה שליט"א, נציין כי הספר "זרע ישראל" מעוטר בהסכמותיהם של גדולי התורה, ובניהם: הגר"ש דיכובסקי, אב"ד הרב זלמן נחמיה גולדברג, והרב מאיר מאזוז, ראש-ישיבת "כסא רחמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר