סקר ידיעות אחרונות: בן חיים, ירושלמי וגלסנר מנתחים

מה חושבים הפרשנים הפוליטיים על סקר "ידיעות" שמעניק לאריה דרעי, בראשות מפלגה חברתית, שבעה מנדטים? שלושה פרשנים מספקים ניתוח מרתק * מרדכי לביא אירח ברדיו "קול חי" שלושה פרשנים פוליטיים - אבישי בן חיים (ערוץ 10) שלום ירושלמי (מעריב) ומשה גלסנר (קו עיתונות דתית)

אחרי הסקר שפורסם ב"ידיעות אחרונות" המעניק למפלגה חברתית בראשותו של אריה דרעי שבעה מנדטים, התקיים בתוכנית "לביא בהילוך שישי" עם מרדכי לביא ברדיו "קול חי", דיון מרתק בהשתתפות שלושה פרשנים פוליטיים - אבישי בן חיים (ערוץ 10) שלום ירושלמי (מעריב) ומשה גלסנר (קו עיתונות דתית).

השלושה התייחסו למשמעות הפוליטית העמוקה של הסקר הזה, ועל הדרך שבה הוא ישפיע על המהלכים בתנועת ש"ס.

אבישי בן חיים: "מבחינה נפשית, דרעי מכין את עצמו לאורך כל הדרך לקראת זה שבבחירות הבאות הוא במשחק".

שלום ירושלמי: "אין שאלה על כך שהוא יצטרך לפוליטיקה. שאלת מיליון הדולר היא באיזו מתכונת".

מרדכי לביא: "כמה מהפרשנים מסבירים שכל המטרה היא להפעיל לחץ על ש"ס, כדי לחזור למפלגה".

אבישי בן חיים: "אם יקראו לו, הוא יחזור. אין שאלה. אחרי שיש את המנדטים האלה על השולחן, השאלה היא האם יו"ר ש"ס, אלי ישי, יהיה מוכן לשאת את החזרה שלו לש"ס".

דרעי יהפוך לאמסלם 2?

שלום ירושלמי: "דרעי לא אוהב את הסקר הזה. הוא רוצה, בראש ובראשונה, להוכיח שהוא מוסיף עוד חמישים אחוז לש"ס. מבחינתו, זו עדיפות ראשונה לרוץ בראשות ש"ס".

אבישי בן חיים: "התחושה היא שהוא ירוץ בכל מקרה, גם אם הרב עובדיה יגיד לו לא לרוץ".

מרדכי לביא: "אז מה, הוא יהפוך לאמסלם 2? אני לא מאמין".

אבישי בן חיים: "האתגר שהוא מציב לש"ס הוא לא נסיון לפגוע בתנועה, אלא הוא מבקש לתת לו את האפשרות להפוך את ישראל ליהודית יותר. אם ש"ס תמנע מחמישה עד שבעה מנדטים נוספים - של יהודים שומרי מצוות - להיכנס לכנסת, בגלל דרעי, זה באמת סיפור דרמטי".

בהמשך גם תהה העיתונאי משה גלסנר, "האם מישהו רואה באמת את אריה דרעי אומר בתחילת כל משפט: "אני אעשה כל מה שמרן יחליט" או "נשלחת לכאן ע"י גדולי ישראל"?! הרי ברור שדרעי של היום לא מכוון בכלל למצב הזה והוא רואה את עצמו היום באופן הרבה יותר ממלכתי והרבה יותר משפיע במושגי מדינה ולא מגזר".

"דרעי מכוון הרבה יותר גבוה. אני לא רואה איך דרעי של היום משתלב באישזהי צורה בש"ס כמפלגה. המקסימום בש"ס זה שר פנים, דרעי כבר היה בסרט הזה בגיל 20 ומשהו, היום הוא רוצה להגיע הרבה יותר גבוה, שר חוץ, אוצר, ואלי אפילו בעוד 10 או 20 שנה ראש ממשלה", אמר גלסנר.

"דרעי לא יקים מפלגה מול ש"ס", אמר גלסנר, "אריה דרעי מכוון למכנה ציבורי-ישראלי משותף רחב, האם הוא יאפשר שגם תהיה נציגה במפלגה? זו שאלה שמובילה להמון תהיות איך תראה המפלגה העתידית של אריה דרעי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר