המשטרה פרסמה, הימין תוקף

זעם בימין על תוצאות התחקיר: "המשטרה חשפה תרבות שקר"

המשטרה הציגה היום את תוצאות התחקיר בעקבות אירועי חוות גלעד, במהלכו, לטענת פעילי ימין, הפעילה המשטרה כוח מופרז ● ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה: "תרבות השקר והטיוח שנחשפות חמורות לא פחות מעצם האלימות הקשה". גם ח"כ בן ארי תקף (אקטואליה, פוליטי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
יום הזעם, בשבוע שעבר (פלאש 90)

צוות הבדיקה בראשות סגן מפקד מחוז ש"י, תנ"צ שוקי זיסו, הציג היום את תוצאות התחקיר בעקבות אירועי חוות גלעד, במהלכו, לטענת פעילי הימין, הפעילה המשטרה כוח מופרז.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן אמר היום כי "התחקיר שנעשה והוצג הוא מקצועי וברמה גבוהה מאוד ואני מאמץ את המסקנות. התכלית האסטרטגית – אכיפת שלטון החוק ללא מורא, הושגה במלואה בפעילות מבצעית, מקצועית ויסודית של מחוז ש"י".

בתחקיר עצמו צוין כי "הבסיס החוקי לפעולה היה כדין – צווי הריסה של המנהל האזרחי נחתמו ואושרו ע"י מפקד פיקוד מרכז. עבודת המטה בוצעה בהתאם לנהלים (למרות לוח הזמנים הקצר) וכללה סיורי שטח, קבוצה פיקודית ותדריכים עם הכוחות".

עוד נכתב בתחקיר כי המשימה בוצעה כפי שתוכנן קודם צאת הפינוי לדרך.

פעילי הימין טענו כי המשטרה עשתה שימוש בכדורי פלסטיק וירתה אותם מטווח קצר, אבל בתחקיר נטען כי "השימוש באמצעים באירוע מעין זה מוגדר במשטרת ישראל ומחייב את כלל השוטרים גם באיו"ש.

תגובות חריפות בימין

"נעשה שימוש בכדורים שנקראים אפ"ק, על פי הדיווחים בשני מוקדים בהם נזרקו אבנים ובקבוקי זכוכית על הכוח, ובמהלך הפרעה בביצוע מעצר. מתחקור השוטרים שהשתמשו באמצעים, ניכר כי השוטרים מיומנים ומאומנים וביצעו תפקידם ללא דופי", מציינים כותבי התחקיר.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הגיב הערב בחריפות לממצאים.

"אם לאחר כל התמונות והעדויות, כולל אלו שהוצגו היום בועדת החוץ והבטחון, מעיזה המשטרה לטעון שהכל נוהל כיאות, הדבר מוכיח יותר מאלף מונים כי רק ועדת חקירה חיצונית תשיב את רמון הציבור במשטרת ישראל ובדרגי הפיקוד בגופים השונים - כולל בצה"ל. תרבות השקר והטיוח שנחשפות במשטרה חמורות לא פחות מעצם האלימות הקשה שהיא הפגינה", אמר מסיקה.

לדבריו, "בפרשה חמורה זו נחצו שני קוים אדומים חסרי תקדים: ירי מאסיבי ומתוכנן של כדורי פלסטיק העלולים לסכן חיים באזרחים יהודים, קל וחומר כשבמקרה זה האזרחים לא נקטו כל אלימות. הקו האדום השני הוא נורמת השקרים בדיווחי המשטרה, שנחשפה במלוא כיעורה כשפורסמו הסרטים והצמונות המוכיחים ההיהפך משנטען ע"י פיקוד המשטרה".

גם חבר-הכנסת מיכאל בן ארי ("האיחוד הלאומי") הגיב בחריפות לתוצאות התחקיר. לדבריו, "מדובר בתרבות של שקר שפוגעת קודם כל במשטרה עצמה. כולנו ראינו את התמונות. חבל שהמשטרה מתבצרת ונותנת לעבריינות במדים לגטימציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר