פנסיה רק בגיל 67? לימור לבנת יוצאת למאבק

השרה לימור לבנת מבקשת לעצור את ה"טייס האוטומטי" בחקיקה ולמנוע את העלאת גיל הפרישה של נשים ל-67. לדבריה בהרכב הוועדה של משרד האוצר לא היה ייצוג הולם של נשים, כנדרש על פי החוק. "נשים עובדות יותר קשה בחיים, וצריך לאפשר להן לפרוש בגיל 62", היא אומרת (חדשות)

שושי הלר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

וועדת השרים לקידום מעמד האישה בראשות השרה לימור לבנת, החליטה לדרוש משר האוצר, להעביר לידיה את דו"ח הוועדה להעלאת גיל הפרישה של נשים ל-67.

השרה לבנת אומרת בראיון לערוץ 7 כי "אין לקבל כל החלטה, עד לקיום דיון נוסף עד סוף החודש בוועדת השרים לקידום מעמד האישה, לאחר שיתקבל הדו"ח המלא של הוועדה שמינה האוצר."

בנוסף החליטה הוועדה לפעול באופן מיידי לקידום חקיקה שתימנע העלאה אוטומטית של גיל הפנסיה ל- 64 כבר בסוף שנת 2011. לבנת ציינה כי "נשים יכולות לעבוד על גיל 67, אך רשאיות לפרוש בגיל 62. צריך להשאיר את הבחירה הזו לנשים, מפני שהן מועסקות בכפל משרה, הן עובדות בבית ובחוץ. 70% ממקבלי שכר מינימום הן נשים, שרובן עובדות במקצועות שוחקים ביותר. איך אפשר להעלות את גיל הפרישה?"

על הרכב הוועדה של משרד האוצר היא אומרת: "בוועדה לא היה ייצוג רחב של מגוון דעות. מבין 12 חברי וועדה היו בסך הכל 4 נשים, בניגוד לחוק של ייצוג הולם לנשים בוועדות ציבוריות. ובכלל, בראשה עמד ראש אגף תקציבים באוצר, מנכ"לית ביטוח לאומי ונציגי קרנות הפנסיה.

"כל אלה גורמים המעוניינים לחסוך כסף מבלי לקחת בחשבון בעיות ייחודיות של נשים בשוק העבודה, הם רואים לנגד עיניהם מספרים, וזו צריכה להיות וועדה שרואה לנגד עיניה בני אדם."

shoshi@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר