דיון סוער בכנסת

גפני צעק על סגן שר האוצר: "תפסיקו כבר עם הביקורות"

סגן שר האוצר, יצחק כהן, נדרש היום להשיב לשאילתה של יו"ר ועדת הכספים משה גפני בעקבות פרשת "בית שמעיה" ● ח"כ גפני הטיח בכהן: "שיפסיקו את הביקורת עכשיו", ויו"ר הכנסת, רובי ריבלין מתח ביקורת חריפה על הפקחים: "פגיעה שלא מתקבלת על הדעת במדינה דמוקרטית" (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
עימות בכנסת. גפני וכהן (צילום: פלאש 90)

פרשת ישיבת "בית שמעיה" הגיעה היום לכנסת: יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, הגיש שאילתה לסגן שר האוצר, יצחק כהן, ודרש לדעת מהן המסקנות שגיבש המשרד בעקבות הפגיעה בכבוד התורה.

במהלך הדיון, הפתיע יו"ר הכנסת, רובי ריבלין כשמתח ביקורת על הפקחים ואמר: "אם זה היה קורה באוניברסיטה, היתה קמה זעקה על פגיעה בחופש האקדמי. על פגיעה שלא מתקבלת על הדעת במדינה דמוקרטית.

"יכולים לעשות בדיקת פתע כמו שעושה השר ליצמן. הוא לא מודיע לבית-חולים מתי הוא בא, אבל הוא לא בא בדיוק בשיעור על מנת ליצור איזשהו מצב של פגיעה בחופש הלימוד והאקדמי".

ריבלין כינה את מה שהתרחש בישיבת בית שמעיה "התרסה". "לא צריך ועדות חקירה", הבהיר יו"ר הכנסת, "אבל משרד האוצר חייב לבדוק".

הדיון עלה לטונים גבוהים כשסגן שר האוצר, יצחק כהן, סיפר כי משרד האוצר מגבש נהלים חדשים. בשלב הזה, קרא גפני לעברו: "היתה פגישה לפני ארבעה חודשים ואמרו שיתקבלו קריטריונים. עד עכשיו, הם לא התקבלו. שיפסיקו את הביקורת עכשיו".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן ביקש גם הוא להציג שאלה בפני כהן. "יש 4 ביקורות בשנה בכל ישיבה. יש פעם ביקורת עומק, ביקורת ככה, לפי שמות של הפטרה, כך יש גם שמות של ביקורת. לעומת זאת, כשבנק ישראל בודק זה קורה פעם אחת.

"האם נכון לעשות כל-כך הרבה ביקורות? אפשר לאחד את הביקורות, ממילא הן עולות הרבה כסף. זה משגע את המוסדות. שתהיה ביקורת אחת על הכל. תפסיקו לשגע את המוסדות".

(צפו בוידאו, באדיבות ערוץ הכנסת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר