"אהלן, כיף חאלק שו אלאחבאר מן עמאן?"

על רקע החשש ממהומות מול שגרירות ישראל בעמאן, התקשר כתב רדיו 'קול חי' אסף גיבור לחוסין זועבי תושב עמאן, ובערבית שוטפת ראיין אותו. "אנחנו לא מבינים למה בישראל עושים כותרות מההפגנות האלו. אתם מראים את התמונות בירדן כאילו מדובר במשהו רע. זוהי דמוקרטיה כל אחד אומר ומבטא את נקודת המבט שלו", אמר זועבי (מדיני)

יוסי וייס | כיכר השבת |

המראות משבוע שעבר בפריצה לשגרירות ישראל בקהיר, וההתראות החמות מהשבוע, מעלות את החשש, כי מראות אלו יחזרו על עצמם גם בשגרירות הישראלית בירדן.

בעקבות כך, החליט משרד החוץ הישראלי לא לקחת סיכון, ובהוראה מגבוה פונה הסגל הדיפלומטי מהשגרירות בעמאן.

אלא שבשונה ממצרים, הקריאות של המפגינים להגיע להפגנת מיליון מול מבנה השגרירות הישראלית בשכונת ראביה, לא נענו בהתלהבות יתרה.

בפועל מאות מפגינים בודדים הגיעו למקום, אל מול 1500 שוטרים וכוחות ביטחון ירדנים שהיו ערוכים לגרוע מכל.

"המצב אצלנו רגיל, יש הפגנות שקטות, אנשים שמרימים דגלים מפגינים, אבל בצורה מכובדת, הם לא עושים צרות", כך סיפר חוסין זועבי תושב עמאן, לכתב 'קול חי' אסף גיבור. "אנחנו לא מבינים למה בישראל עושים כותרות מההפגנות האלו. אתם מראים את התמונות בירדן כאילו מדובר במשהו רע. זוהי דמוקרטיה כל אחד אומר ומבטא את נקודת המבט שלו".

זועבי, המשמש פרשן פוליטי ומרצה באוניברסיטאות, מבקש להסביר כי יש מגוון דעות בירדן ולא צריך להתרגש מכך. "הקבוצה הזאת שהיא קבוצה קטנה בירדן, חושבת שצריך לסיים את הסכם השלום עם ישראל לסלק את השגריר ולנתק את הקשרים הדיפלומטיים אתכם. אז מה. הרבה אנשים חושבים אחרת. מדובר בתנועות איסלאמיות, שכולם כולל בירדן מודעים לדעות שלהם, ולכן אנחנו לא מתרגשים וגם לא מתעסקים עם ההפגנות האלו יותר מידי, בניגוד לישראל".

הכתבה המלאה ביומן חצות של רדיו 'קול חי' בהגשת ישראל בן צבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר