הקשר החרדי

ויקיליקס חושף: רב חרדי תיווך בין ישראל לאירן - למען שליט

לפני יותר משנתיים, התקיים מפגש לא שגרתי בין רב חרדי לבין נציג רשמי של איראן ● הרב הרשל גלוק, חסיד חב"ד תושב לונדון, התבקש על-ידי השגרירות הישראלית לנסות ולקיים מגעים עם איראן כדי להביא להתקדמות בנושא החייל החטוף, גלעד שליט ● את דבר הפגישה חושף אתר ויקליקס (עולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
כרזה למען גלעד שליט (פלאש 90)

רב חרדי, תושב לונדון, תיווך בין ישראל לרחמן ספאווי, יועץ צבאי של המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי, כדי לקדם את שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט - כך נחשף במסמכים שפרסם אתר ויקיליקס.

העיתון "ישראל היום" מדווח הבוקר כי ממברק שנשלח לפני כשנתיים מהשגרירות האמריקנית בלונדון למחלקת המדינה האמריקנית עולה כי ישראל פנתה לרב הרשל גלוק, חסיד חב"ד ואזרח בריטי בעל קשרים בעולם המוסלמי, כדי שיפעיל את קשריו האיראניים בנושא.

תחת הכותרת "איראן/ישראל: איש המשטר (איראני) מעביר מסר קשוח על השבוי הישראלי", צוין במסמך כי האייתוללה סייד סלמן ספאווי, אחיו של רחמן, אמר לגלוק כי "למנהיגות הבכירה באיראן אין אינטרס לבוא במגע עם ממשלת נתניהו בנושא של החייל הישראלי השבוי שמוחזק על ידי חמאס".

הרב גלוק העביר את המסר הזה לאמריקנים לאחר שנפגש עם איש הדת האיראני, ובעקבות בקשה שהועברה מהשגרירות הישראלית.

הפגישה נערכה עוד קודם פרסום התיעוד שהוכיח כי גלעד שליט בחיים. הרב שאל את האייתוללה האם גלעד חי וזה הגיב בזעם ואמר כי "לאחר עזה לא יכול להיות כל הסכם".

במסמך צוין כי האיראנים היו מודעים למפגש בין הרב החרדי לאייתוללה. אם לא היו חפצים בו, לא היו מאשרים אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר