עונת ההסתה: בליכוד תוקפים החרדים

בשבוע שעבר היה זה ח"כ דני דנון שהציג את החרדים כבעיה לאומית, ועכשיו זה כרמל שאמה. הח"כ מהליכוד כתב בפייסבוק נגד החיילים הדתיים שהודחו: "ואם יש כאלו בקהל שאנשי דת מפריעים להם בעיניים ובאזניים? הרב הצבאי צריך להבין שאיראן זה 5000 ק"מ מכאן", הוא כותב בדף

בני סגל | כיכר השבת |
ח"כ כרמל שאמה (פלאש 90)

מידי מספר חודשים עולות על השולחן הוירטואלי והפרונטאלי בעיתונות סוגיות הנוגעות להצטלבות של דת ומדינה. בכל פעם שסוגייה שכזו עולה על הפרק, מועלים החרדים על המוקד וההשתלחויות מתרבות והולכות.

בשבועות האחרונים נתונים החרדים להסתה חסרת רסן הגובלת באנטישמיות. מאמרים של פרופסורים ופרשנים אנטי דתיים זוכים לעדנה, והציבור החרדי עומד נדהם.

אם התרגלנו עד עתה שבראש המחנה המשתלח בציבור שומרי המצוות עומדים גורמים ממפלגות שמאל באו הימים האחרונים והוכיחו כי גם במפלגת הליכוד שמתגאה בקרבה למסורת ולדת מתגלים חברי כנסת שעבור רייטינג הם מוכנים להסית ולהדיח נגד אזרחים שווי זכויות במדינה ללא רסן. בשבוע שעבר היה זה ח"כ דני דנון שהציג את החרדים כבעיה לאומית ועתה מגיע תורו של ח"כ כרמל שאמה להצטרף למסיתים.

בעקבות הדחת הצוערים בצה"ל לאחר שיצאו מטקס שבו זימרו נשים, מתגבש בימים אלו מסמך עם חוות דעת הלכתית ברבנות הצבאית. במסמך נקבע כי "ראוי ליצור אופי טקסי המכבד את השקפותיהם של כלל הנוכחים בטקס, ולשם כך להביא זמר ולא זמרת... כאשר הדבר אינו מתאפשר מסיבות שונות, יש לפטור את אלו שהדבר פוגע ברגשותיהם מהנוכחות בטקס ולמצוא להם תפקיד חילופי במידת האפשר. מי שנאלץ בכל זאת להיות נוכח בטקס, יימנע מהבטה בזמרת ומהקשבה לקולה, ובזה אינו עובר על שום איסור".

נראה שח"כ כרמל שאמה, שביקש באחרונה להוסיף לשם משפחתו את הביטוי 'הכהן' לאחר שנחשד כדרוזי בעיני רבים, החליט שיש מקום לכפיה חילונית בצה"ל וכתב בדף הפייסבוק שלו בתגובה: "ואם יש כאלו בקהל שאנשי דת מפריעים להם בעיניים ובאזניים? הרב הצבאי צריך להבין שאיראן זה 5000 ק"מ מאיתנו ואלפי שנות אור וסובלנות". הביטויים החמורים והניסיון להציג את ציבור שומרי המצוות באור שלילי גרמו לגל של קרוב למאתיים תגובות שרובם לא הסכימו עם דעתו. ח"כ שאמה לא הצליח כנראה לגבור על רגשותיו ורבים מהתגובות שביקרו את התגובה החריפה שלו, הוסרו מהדף.

בתגובה אומרים אישים פוליטיים חרדים: "ח"כ כרמל שאמה ידוע כאיש פופוליסטי אולם עם זאת, חמור מאד שהוא החליט להצטרף למסיתים נגד הציבור החרדי במטרה להשחיר ולהמאיס מאות אלפי אנשים על כלל האוכלוסייה". 

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר