החרדים עם יחימוביץ'?

ליצמן מצהיר: "נתמוך רק במי שיתחייב לא לדון על ירושלים"

על רקע החגיגות במחנה החרדי לאור בחירתה של שלי יחימוביץ לראשות העבודה, מסתבר כי הדרך לתמיכה חרדית ביו"ר החדשה - לתפקיד ראש הממשלה - עוד רחוקה: "אנו נתמוך רק במי שיהיה מוכן להתחייב לא לדון על ירושלים במו"מ עם הפלסטינים", הצהיר היום סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (פוליטי)

יוסי וייס | כיכר השבת |
סגן השר ליצמן (פלאש 90)

"אם היית אומר לפני 10 שנים, ששלי יחימוביץ – המגישה האנטי חרדית הפופולארית של הכל דיבורים, תהיה המועמדת שהחרדים יתפללו לניצחונה בקרב על תפקיד יושב ראש מפלגת העבודה, היו אומרים עליך שירדת מדעתך", כך בוחר חבר הכנסת הרב ישראל אייכלר לתאר את המהפך הדרמטי אותו עברה שלי יחימוביץ - מהימים ההם – בהם נחשבה לסמן אנטי דתי בולט, ועד לזמן הזה, בו הנציגים החרדים מסתובבים ששים ושמחים בניצחונה, לא פחות מתומכיה המובהקים של יחימוביץ במפלגת העבודה.

גם חברו לסיעה, סגן השר יעקב ליצמן, נשמע שמח לא פחות: "זו בהחלט בשורה ששלי יחימוביץ זכתה. היא תמכה בנו בכל המערכות שנגעו לתחום החברתי, אף פעם לא תמכה בדברים נגדנו. איפה שהייתה מערכה אנטי חרדית היא הייתה נגד".

הוא אגב, גם בטוח שהיא לא תשתנה גם בעתיד, ותמשיך בדיוק אותו קו: "אני מכיר אותה, היא לא תיכנע, שלי עומדת על דעתה ואומרת מה שהיא חושבת" הוא אומר.

גם יו"ר ש"ס אלי ישי מצטרף לברכות על בחירתה, ומבהיר כי הוא מקווה שהיא תמשיך בדרך בה הלכה עד היום.

ובכלל, הם כולם בטוחים, כי עצם העובדה שמי שעמדה בגלוי ואמרה כי ההסתה כנגד החרדים והמתנחלים אין לה מקום, מראה שהציבור בארץ לא כל כך אוהד את ההסתה הזו, ובהחלט יש סיכוי, כי מדובר בנקודת מפנה ביחס החילוני לציבור החרדי.

הבעיה מתחילה, כאשר באים לפרוט את הסימפטיה האישית, ולהפכה לכסף מזומן, היינו תמיכה פוליטית אפשרית - אם וכאשר בבוא היום תעמוד יחימוביץ ראש בראש נגד בנימין נתניהו או מועמד ימין אחר, במירוץ לראשות הממשלה. האם לראשונה יוכל הציבור החרדי לתמוך בנפש חפצה באיש שמאל מובהק?

אליבא דחבר הכנסת הרב ישראל אייכלר – איש חסידות בעלז הנחשבת לצד השמאלי של הציבור החרדי, אין כמובן כל בעיה: "אני לא רואה שום יתרון למישהו אחר עליה", הוא אומר, "מבחינתנו היא מועמדת ראויה בהחלט – גם לראשות הממשלה".

גם אלי ישי, מי שנתפס אולי כסמן ימני בקרב הנציגות החרדית, לא שולל תמיכה אפשרית ביחימוביץ' לראשות הממשלה: מעשיה יקרבוה ומעשיה ירחקוה", הוא אומר. אנו נבחן אותה על פי מעשיה, בעיקר בכל הקשור לציבור החרדי.

הבעיה מגיעה במפתיע, דווקא כאשר מגיעים לסגן השר ליצמן, מי שניהל עימה קשרים ענפים בועדת הכספים, ואף הוזמן על ידה לנאום בבית מפלגת העבודה.

"בזמנו", הוא אומר, "הצבנו תנאי לציפי לבני, כי עליה להתחייב שלא לנהל משא ומתן על ירושלים. אם שלי יחימוביץ' תרצה את תמיכתנו לראשות הממשלה, יהיה עליה לתת התחייבות דומה. אם לא, זו תהיה בעיה" מטעים ליצמן, למרות כל הסימפטיה האישית.

ומכיוון שכידוע, במפלגת העבודה עסקינן, הרי שמתן התחייבות שכזו מצידה של שלי יחימוביץ הינה אופציה רחוקה בהחלט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר