חוזר הביתה

מבצע בית השואבה יוצא לדרך: שליט ישוב לביתו בתוך יממה

השלב האחרון: בעוד יממה יירד גלעד שליט מכבש מטוס חיל האויר בבסיס תל נוף ויפגוש את אביו ואימו, אחרי חמש שנים. גם ראש הממשלה נתניהו יחכה למרגלות המטוס. אירוע נוסף שצפוי ביום שלישי - כמעט במקביל לחזרת שליט, הוא מפגש עם עיתונאים שיערכו משפחות נפגעי הטרור (פוליטי)

יוסי וייס | כיכר השבת |
אוטובוסי המשוחררים (פלאש 90)

זהו זה. אחרי למעלה מחמש שנים בשבי זה קורה, עסקת חילופי האסירים החמאס אמורה להתממש בתוך פחות יממה שעות.

מחר, יום שלישי, אם לא יהיה עיכוב בלתי צפוי, ינחת בבסיס חיל האויר תל נוף שבמרכז הארץ, מטוס חיל האויר, שיביא ממצרים את גלעד שליט.

למרגלות כבש המטוס, ימתינו לו כמובן אביו, אימו ובני משפחה קרובים, לצד מספר אישים בולטים שלהם הוא חייב את שחרורו, בראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שצפוי באופן אישי להגיע ולקבל את פניו.

מוקדם יותר, פגש ראש הממשלה שליחו האישי דוד מידן, ודן עימו בהסדרים האחרונים הנוגעים להחזרת שליט. לדברי מקורבי נתניהו, כרגע הכל אמנם מתנהל בהתאם לסיכומים, אך למרות זאת, מבחינת רוה"מ, המשימה תשלם רק כששליט יחזור למשפחתו חי בריא שלם.

אלא שאם מישהו חשב כי כמו במקרה הכרמל, מתכוון נתניהו למנף את העסקה ולעשות שוב 'סופרטנקר' פוליטי על גבו של שליט, הרי שבלשכת רוה"מ מבטיחים היום, קבלת פנים צנועה, מצומצמת ובעיקר קצרה.

"מטרת רוה"מ היא שמהרגע שהוא חוזר ייקח כמה שפחות זמן עד שהוא יחזור לביתו במצפה הילה", הם אומרים, ומוסיפים: "רוה"מ יפקח אישית על חזרתו, ומרגע שהוא הועבר לרשות הוריו, ראש הממשלה סיים את חלקו בפרשה".

לא למותר לציין, כי בכל הדיווחים לא נאמרה מילה של ספק לגבי מצבו הבריאותי, מה שמביא לתובנה, כי בישראל יודעים אל נכון את מצבו הבריאותי, זה שככל הנראה מספיק כדי לקבוע כבר כעת, כי מייד עם נחיתתו הוא יועבר לביתו במצפה הילה.

בתווך, מנסים גורמים בלשכת ראש הממשלה להסביר, כי נתניהו לא נסוג בו בעצם מכל עקרונותיו הידועים בנושא הכניעה לטרור. לדבריהם, העסקה כעת עמדה בשלושת התנאים אותם הציב נתניהו מייד כניסתו לתפקידו, היינו - צמרת חמאס נשארת בפנים, כמות החוזרים לשטח יו"ש הוגבלה למאה ומשהו - מה שמהווה שינוי גדול לעומת עסקת ג'יבריל, ובנוסף, 550 האסירים שישתחררו בחלקה השני של העסקה, הם אלו שייקבע ע"י ישראל, כאשר מדובר באסירים שחלקם עם תקופות מאסר קצרות.

אירוע נוסף שצפוי ביום שלישי - כמעט במקביל לחזרת שליט, הוא מפגש עם עיתונאים שיערכו משפחות נפגעי הטרור בבית העיתונאים בית אגרון.

מטרת הכינוס - להציג בפני התקשורת את פני משפחות הנרצחים, שרוצחיהם עומדים להשתחרר באותו יום תמורת שחרור גלעד שליט.

באירוע ישתתפו בין היתר - יהודית דסברג, אמה של אפי אונגר הי"ד, שנרצחה יחד עם בעלה ירון ביוני 1996 (שרוצחיהם משתחררים). היא תפתח את המפגש, כשבהמשך נציגי משפחות שכולות נוספות יציגו את עצמן, וסרט קצר הכולל ראיונות עם מחבלים שרצחו ישראלים ועומדים כעת בפני שחרור יוקרן במהלך המפגש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר