סערת הלוי: יו"ר ש"ס מגיב ל'כיכר השבת'

השר אלי ישי: "ערב רצח רבין, חבל שהלוי לא למד את הלקח"

יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי מגיב בחריפות לדברי אפרים הלוי, ראש המוסד לשעבר ש"החרדים גרועים מאחמדניג'אד" ● "מכעיס ומקומם שבערב יום השנה לרצח יצחק רבין, מר הלוי לא למד את לקח ההסתה", אומר השר ישי ל'כיכר השבת', "כמו שהוא אמר בזמנו ש'מילים מסוגלות לרצוח'" (פוליטי)

מנחם כהן | כיכר השבת |

סערת הלוי לא פוסקת: יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי מגיב הערב (מוצאי-שבת) בחריפות לדברי אפרים הלוי, ראש המוסד לשעבר שאמר ש"החרדים גרועים מאחמדניג'אד".

"מכעיס ומקומם שבערב יום השנה לרצח ראש-הממשלה יצחק רבין ז"ל, מר הלוי לא למד את לקח ההסתה", אומר השר ישי ל'כיכר השבת''".

השר ישי, חבר בפורום השמינייה, משגר להלוי תזכורת מתקופת ההסתה, לאחר רצח רבין: "הוא אמר בזמנו ש'מילים מסוגלות לרצוח' - נאה דורש ונאה מקיים'".

סכנה קיומית

סערת הלוי פרצה ביום שישי בבוקר, לאחר שפורסמו דבריו בכינוס של עמותת בוגרי הפנימיות הצבאיות. "התחנכתי בבני עקיבא", סיפר הלוי, "הכרתי דת ואמונה של מאור פנים. הקיצוניות החרדית מחשיכה את חיינו. כשהייתי בבני עקיבא היו בנים ובנות. האם לא היינו דתיים? האם הרבנים של אז לא היו דתיים? הרב גורן ידע שיש להקות צבאיות מעורבות, האם הוא אסר על כך?

"מה קרה לנו? האם הרבנים הקודמים לא קיימו מצוות על פי ההלכה? האם תנועת בני עקיבא המסורתית הייתה מופקרת? הסכנה האמיתית הקיומית על ישראל באה מבפנים, ההקצנה, ההתחרדות, ההחמרה הזאת היא הסכנה הקיומית על ישראל יותר מאחמדינג'אד".

"אמירה מזעזעת"

דבריו של הלוי גרמו לזעזוע, ולא רק בציבור החרדי. "אמירה מזעזעת ומסיתה המפלגת את עם-ישראל, דווקא בזמן שהצורך באחדות נדרש מאי-פעם", אמר שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס בשיחה עם 'כיכר השבת'.

"להגיד על ציבור יהודי שאוהב את העם והארץ שהוא גרוע מאחמדניג'אד, המבקש להשמידנו ללא הבדל בין דתיים, חילונים וחרדים? איפה שיקול הדעת של מי שהיה ראש המוסד? אולי לדעתו של אפרים הלוי צה"ל צריך להפנות את תשומת הלב לאיומים מבית - קרי החרדים, חלילה, ולא לאיומים מבחוץ? האם השתבשה דעתו?".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני היה הנחרץ מכולם. "יש לשים קץ לפטפטת ולקשקשת של חלק מראשי השירותים החשאיים לשעבר וביניהם ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי. האמירה החמורה שלו מקוממת ומפלגת, במיוחד בשבוע שיש טוענים שמילים יכולות להרוג. מן הראוי לשקול העמדתו לדין על ההסתה שבדבריו כנגד ציבור בישראל".

ח"כ הרב ישראל אייכלר, יו"ר סיעת יהדות התורה, הגיב על דברי ההסתה ואמר: "אם ההתחרדות היא סכנה קיומית יותר מהאיום האיראני, משמע שאין איום מאיראן וזה כבר משמח".

"זן נכחד"

תנועת 'ארץ ישראל' שיגרה תגובה חריפה: "דברי אפרים הלוי הם סוג של אנטישמיות אירופאית נחותה, שהייתה נהוגה באירופה של שנות ה-30, ובמצב כזה עשו דה לגיטימציה למיליוני יהודים. בקריקטורות האנטישמיות של ה'דר שטרימר' הנאצי היה נהוג לצייר יהודים דווקא בחזות חרדית.

"שיהיה ברור לכולם שדבריו של אפרים הלוי מכוונים לכלל האוכלוסייה הדתית, שחלק מהממסד בישראל רואה בהם סכנה להמשך שליטתו, לאחר שהזן של אפרים הלוי החילוני מהאליטה הלבנה הולך ונכחד, והציבור בישראל מתקרב בצעדי ענק למסורת ולדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר