מדיבורים למעשים

גפני פנה ליועץ המשפטי: "תחקור התבטאויות הלוי"

יו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני, פנה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, וביקש לחקור את ההתבטאויות של יו"ר המוסד לשעבר אפרים הלוי על הציבור החרדי שאמר ש"החרדים גרועים מהאיום של איראן". גפני: "אסור לעבור לסדר היום, כנראה יש לו אגנ'נדה פוליטית". הלוי: "אם ירצו להעמיד אותי לדין - יעמידו אותי לדין". וגם: תגובת ליצמן (פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
לחקור. ח"כ גפני (פלאש 90)

אחרי שהציע ביום שישי לחקור את יו"ר המוסד לשעבר אפרים הלוי בעקבות ההתבטאות האומללה שלו על הציבור החרדי, יו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני, פנה הבוקר (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וביקש לחקור את ההתבטאויות.

"אסור לעבור על כך לסדר היום, לא מדובר בפליטת פה, כנראה יש לו אגנ'נדה פוליטית", אומר הרב גפני ל'כיכר השבת'. "אם הוא לא ייחקר, מדובר בפתיחת פתח להסתה נגד ציבור שלם".

בליל שבת הגיב הלוי לסערה שפרצה סביב דבריו ש"החרדים גרועים מאחמדניג'אד". בראיון לערוץ 2 הוא התייחס לאיום של גפני על העמדתו לדין: "אם ירצו להעמיד אותי לדין, יש נוהל בעניין הזה, אני מניח שאחקר על-ידי המשטרה. ואם ירצו להעמיד אותי לדין - יעמידו אותי לדין".

הסתה פרועה

כזכור, בסוף-השבוע התבטא הלוי בכינוס של עמותת בוגרי הפנימיות הצבאיות. "התחנכתי בבני עקיבא. הכרתי דת ואמונה של מאור פנים. הקיצוניות החרדית מחשיכה את חיינו. כשהייתי בבני עקיבא היו בנים ובנות. האם לא היינו דתיים? האם הרבנים של אז לא היו דתיים? הרב גורן ידע שיש להקות צבאיות מעורבות, האם הוא אסר על כך?

"מה קרה לנו? האם הרבנים הקודמים לא קיימו מצוות על פי ההלכה? האם תנועת בני עקיבא המסורתית הייתה מופקרת? הסכנה האמיתית הקיומית על ישראל באה מבפנים, ההקצנה, ההתחרדות, ההחמרה הזאת היא הסכנה הקיומית על ישראל יותר מאחמדינג'אד".

שנתניהו יגנה

דברי ההסתה החמורים הללו גררו גינויים מפיהם של חברי-כנסת, ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס כינה אותם "הסתה מזעזעת".

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן גינה בחריפות את דבריו התמוהים של ראש המוסד לשעבר ואמר כי "מדובר בדברי הכפשה שמביישים את מי שהדברים מיוחסים לו".

"מפחיד לחשוב כי דברים מופרחים מעין אלו נאמרים ע"י מי שכיהן בתפקיד כה בכיר ואחראי, שכעת אינו נרתע מלהשתלח בצורה גסה ולהסית נגד ציבור שלם, המעוררים פילוג ומחלוקת בעם.

"על ראש הממשלה ושרי הממשלה לגנות דברים אלו ולהתנער מהם. עלינו לגלות אחריות ולהוקיע את הדברים החמורים, הפוגעים בציבור גדול בישראל ובכך להוכיח שההנהגה הנוכחית אינה שותפה לדברי הבלע של הלוי", דברי סגן שר הבריאות.

מסר לאטיאס

בראיון שהעניק הלוי לאחר שפרצה הסערה, הוא התייחס גם לתגובות הנציגים החרדים: "אני מקווה שגם השר אטיאס וגם חבר-הכנסת גפני, יפנו את המאמץ שלהם ואת המרץ שלהם להסיר את המחיצות מפני מאות אלפי ישראלים שאין להם מעמד אישי במדינת ישראל", אומר הלוי לנוכח הדברים. "חייבים למצוא את הדרך להכניס אותם לתוך המסגרת, שהם יהיו בצד הזה של הגדר ולא בצד השני".

עוד הוסיף הלוי בראיון: "אנחנו נכנסים לתקופה מאוד קשה, ואחד הדברים החיונים בזמן הזה זו האחדות של עם ישראל. נושאים כמו בעיית הגיור, מעמד הנשים בצבא, אלה דברים מפלגים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר