מתנצל, כמעט

הלוי: "מתנצל אם מישהו נפגע, לא חוזר בי מההשוואה לאיראן"

ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי שחולל סערה לאחר שאמר ש"ההקצנה החרדית גרועה מהאיום האיראני", חוזר בו. בראיון שהעניק היום, הוא אמר: "אני מתנצל אם מישהו נפגע מהדברים שלי". לדבריו, הוא התכוון להקצנה ולא "לחרדים עצמם". למרות ההתנצלות, הוא סירב לחזור בו מהשוואה לאיראן (פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי שחולל סערה בסוף השבוע לאחר שאמר ש"ההקצנה החרדית גרועה מהאיום האיראני", חוזר בו.

כזכור, הלוי אמר: "הסכנה האמיתית הקיומית על ישראל באה מבפנים, ההקצנה, ההתחרדות, ההחמרה הזאת היא הסכנה הקיומית על ישראל יותר מאחמדינג'אד".

בראיון שהעניק בצהריים, אמר הלוי: "אני מתנצל אם מישהו נפגע מהדברים שלי. התכוונתי להקצנה בכלל ולא לחרדים עצמם".

למרות ההתנצלות, נראה כי הלוי לא שינה את האג'נדה החדשה. "הבעיה איננה ההתבטאות, אלא ההתנהלות. אני אשמח להתנצל על ההשוואה לאיראן ולאחמדניג'אד, גם אם הגורמים להתחרדות יתנצלו", אמר הלוי. "יש כאן התנהלות יום-יומית של התחרדות, יש כאן עשרות אלפים שכועסים".

עוד אמר הלוי: "הגיע הזמן שכולם יבינוי שכדי לחיות יחד, צריך לזכור ולהפנים את הפסוק 'דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום'. לא התכוונתי לפגוע באיש. הבעיה איננה ההתבטאות, אלא ההתנהלות ואם היא תשתנה, אני אחזור בי גם מההשוואה לאיראן. על גפני:

תלונה ליועץ

הבוקר (ראשון) הגיש יו"ר ועדת הכספים, חבר-הכנסת הרב משה גפני, תלונה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וביקש לחקור את ההתבטאויות החמורות.

"השוואת ציבור חרדי שניתן לזהותו חיצונית, בניגוד לציבורים אחרים, לאחמדיניג'אד וגרוע ממנו ובמיוחד ממי שכיהן בעבר כראש המוסד, היא בוודאי הסתה שעלולה להביא לפגיעה בציבור זה, או ביחידים ממנו", כתב גפני.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אמר גפני: "אסור לעבור על כך לסדר היום, לא מדובר בפליטת פה, כנראה יש לו אגנ'נדה פוליטית. אם הוא לא ייחקר, מדובר בפתיחת פתח להסתה נגד ציבור שלם".

בליל שבת הגיב הלוי לסערה שפרצה סביב דבריו ש"החרדים גרועים מאחמדניג'אד". בראיון לערוץ 2 הוא התייחס לאיום של גפני על העמדתו לדין: "אם ירצו להעמיד אותי לדין, יש נוהל בעניין הזה, אני מניח שאחקר על-ידי המשטרה. ואם ירצו להעמיד אותי לדין - יעמידו אותי לדין".

בצהריים, כאמור, הלוי חזר בו חלקית על דבריו הבוטים וההשוואה המזעזעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר