כנופיית שלטון הצחוק

הגיע הזמן שבמדינת שלנו תהיה דמוקרטיה אמיתית שהעם חפץ בה - ולא דמוקרטיה שבה מותר לבית המשפט לבטל כל חוק שסותר לדעתו את חוקי השמאל האדוקים. השאלה היותר מפריעה היא איך 'מוסד הצדק' שאמור לתת לאזרחים צדק ואמון, נמצא, נכון להיום, במקום הכי שפל באמון האזרחים במוסדות הממשלתיים?!

ישראל לביא | כיכר השבת |
מפגינים נגד השמאל (כיכר השבת)

עצוב לשמוע שיש שחושב שדמוקרטיה פירושה – בג"צ שולט על השלטון (נבחרי הציבור), ואילו משטר דיקטטורי פירושו – השלטון שולט על בג"צ (נבחרי עצמם).

אבל קולות הנהי והקינה שהשתלטו על השיח הציבורי בשבועות האחרונים, כנראה גרמו לכמה אנשים להתבלבל. היו אף מספר אנשי משפט שהגדילו לעשות ודיברו על "דגל שחור לדמוקרטיה" .

לא שיש עניין לסנגר על הגוש הימני. איש לא מינה אותי לפרקליטם של אנשי הימין. אפילו יצא לי לחלוק עליהם במגוון של מקרים שבהם שולי הימין נהגו בקיצוניות יתר.

אבל הגיע הזמן שבמדינת שלנו תהיה דמוקרטיה אמיתית שהעם חפץ בה - ולא דמוקרטיה שבה מותר לבית המשפט לבטל כל חוק שסותר לדעתו את חוקי השמאל האדוקים - מה שמגביל לחלוטין את יכולת החקיקה של הכנסת.

בעיניי, השיטה הזו אינה אלא גניבת שלטון וצמצום סמכויות הכנסת באופן ערמומי ולא חוקי. אם קצת נרחיק לכת, אפשר יהיה להגיד שהכח של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שווה לכוחו של ח"כ מסיעת קדימה.

בגלל ההקפאה

אז אולי, מורי ורבותיי, בואו נבטל את הכנסת באופן רשמי. כשיש בג"צ ששולט ללא מיצרים, מי צריך כנסת.

בסקר מקצועי ומקיף שנערך עבור אחד מהעיתונים, התברר שהציבור הישראלי עצמו חושב שהגיע הזמן לשינוי. על פי הממצאים, 51% מהציבור הישראלי חושב שבג"ץ בהרכבו הנוכחי לא מייצג את כל חלקי העם, 56% חושבים שבג"ץ מוטה פוליטית ברובו המוחלט לצד שמאל, 40% סוברים כי דעותיהם הפוליטיות של השופטים משפיעים על החלטתם ו-56% סבורים כי יש לשנות את שיטת הבחירות לשופטי בג"ץ.

אין ספק שבג"ץ, בזכות יהירותו והתנשאותו, בחילוניותו וב'אשכנזיותו', קנה ביושר ובדין את מעמדו השפל.

אך השאלה הגדולה היא, אם דעת הציבור אכן כזו, אז מדוע כשמנסים לצמצם את כוחם של שונאי הדת והגזענים (טוב הם לא ממש גזענים - הרי בייניש מעדיפה את מני מזוז מאשר את סולברג...) זועקים דוברי השמאל שזהו "דגל שחור המתנופף מעל הדמוקרטיה"?!

והשאלה היותר מפריעה היא איך 'מוסד הצדק' שאמור לתת לאזרחים צדק ואמון, נמצא, נכון להיום, במקום הכי שפל באמון האזרחים במוסדות הממשלתיים?!

בימי הקפאת הבנייה ביו"ש נשאלה השופטת בייניש ע"י אחד מעורכי הדין: "מדוע כשמדובר בעתירה נגד בניה יהודית כבודה משהה את ההחלטה וממתינה לתשובת המדינה, ואילו כשמדובר בעתירה נגד בניה ערבית תשובת המדינה מתקבלת ללא פקפוק והעתירה מתבטלת במקום?"

- "אדוני יודע מה ההבדל" – השיבה הנשיאה בייניש. "זה בגלל ההקפאה?" – תמה העו"ד, מנסה להבין מה באמת ההבדל. השופטת בייניש, שחשה שנתפסה בקלקלתה כמי שדעותיה הפוליטיות משפיעות על שיפוטה, מלמלה משהו לא ברור והסיטה את הדיון לנושא אחר.

אין ספק שבשנה האחרונה נוסף הרבה ביטחון לגוש הימין. יתכן שבזכות 'ישראל ביתנו' והעומד בראשה, (אולי אף יבוא היום שסולברג יושיב את בייניש על כיסא נמוך...)

נו, לפחות משהו טוב מכל הסיפור העגום הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר