יצחק נבון נגד הפטפטת של אפרים הלוי: "להטיל חרם דיבור"

נשיא המדינה לשעבר יצחק נבון תוקף בראיון ל'גלי ישראל' את השיח הציבורי בעניין תקיפה ישראלית באיראן, בעקבות דברי ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, כי "בחודשים הקרובים ישראל עשויה להחליט על תקיפה באיראן - עוד לפני חודש נובמבר". נבון: "לגבי הצד הביטחוני הייתי מטיל חרם דיבור. יש דיבור ויש פטפטת בלתי פוסקת ואני חושב שאויבנו, אם הם רואים - מספיק להם לקרוא בעיתון כדי לדעת הרבה דברים"

מישאל לוי | כיכר השבת |
חרם דיבור. נבון (צילום: פלאש 90)

נשיא המדינה לשעבר יצחק נבון תוקף את השיח הציבורי בעניין תקיפה ישראלית באיראן, בעקבות דברי ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, כי "בחודשים הקרובים ישראל עשויה להחליט על תקיפה באיראן - עוד לפני חודש נובמבר". הלוי הוסיף ואמר כי "אם הייתי איראני, הייתי חושש מאוד ב-12 השבועות הקרובים".

בראיון לשמואל בן עטר ברדיו 'גלי ישראל', אמר נבון: "לגבי הצד הביטחוני הייתי מטיל חרם דיבור. יש דיבור ויש פטפטת בלתי פוסקת ואני חושב שאויבנו, אם הם רואים - מספיק להם לקרוא בעיתון כדי לדעת הרבה דברים. גם הוויכוח שיש בנינו כן לתקוף או לא, עצם העובדה שקיים ויכוח כזה מחליש אותנו כשזה מתפרץ החוצה, קודם כל לא לדבר".

נבון הוסיף כי "בשעתו בזמן מלחמת העצמאות וגם קצת לפני זה הייתי מפקד מודיעין מחלקה ערבית, היו לנו מודיעין בשכר ובכל אמצעים אחרים, האזנות סתר וכל זה היה במחתרת וסודיות. והיו עיתונים שהופיעו ערבים ואני רוצה לומר לך שמהעיתונים האלה למדנו לא פחות מאשר הדברים הסודיים שהיו.

"כל כך הרבה ידיעות מופיעות בעיתונים", אמר נבון, "אם אתה רוצה לדעת משהו - עיתון של היום פשוט פרוץ לכל רוח. זה מדבר וההוא מוכיח אותו וזה מתחבר אליו כל מיני אנשים בעלי תפקידים שזה מחייב, אז תאר לך באים האמריקאים האלה ורוצים לדעת מה ישראל חושבת. הכל פרוץ כנגד עינייך, אז קודם כל צריך לסגור את הברז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר