אוהבים לקטר

למרות התלונות: ישראל במקום טוב בהמתנה לתחבורה ציבורית

הסקר, שבדק במספר מדינות בעולם את זמני ההמתנה הממוצעת של האזרחים לאוטובוסים בתחבורה הציבורית, מעלה כי ישראל דווקא נמצאת במקום טוב באמצע (תחבורה)

בני סולומון | כיכר השבת |
תחנת אוטובוס (צילום: נתי שוחט/פלאש 90)

רוב הישראלים המשתמשים בתחבורה הציבורים משוכנעים: זמני ההמתנה ארוכים מהרגיל ביחס לשאר מדינות העולם. אך האם זה כך? סקר שערכה חברת 'מוביט' מעלה כי זמני ההמתנה הממוצעים בישראל לאוטובוס עומדים על 14 דקות בממוצע. נורא? לא בהכרח, יחסית.

המדינה בה נמדדו במסגרת המחקר של 'מוביט' זמני ההמתנה הנמוכים ביותר היא - הונג קונג. שם אדם ממוצע ימתין לאוטובוס 9 דקות, 5 דקות פחות מהישראלי. המדינה בה זמני ההמתנה הארוכים ביותר היא מקסיקו. שם תיאלצו להמתין בממוצע כ-23 דקות לאוטובוס שייקח אתכם למחוז חפצכם.

אם כך, מדוע הישראלים כל כך לא מרוצים מזמני ההמתנה? התשובה לכך פשוטה. את הישראלי לא מעניין כמה מחכים במדינות אחרות. בעצם, לא רק הישראלי לא מתעניין בכך, כל אדם ברחבי העולם לא אוהב לכלות את זמנו בהמתנה לאוטובוס - גם אם במדינה השכנה מחכים יותר.

המחקר בדק ומצא, כי כדי שאדם ירגיש מרוצה ממצב התחבורה הציבורית, בכל מדינה בה יתגורר, זמן ההמתנה צריך לעמוד על פרק זמן שלא יעלה על 5 דקות. ביחס לכך, ישראל יורדת מהמקום האמצעי בו התמקמה לה ביחס לשאר המדינות ומידרדרת היישר אל המקום ה-18. רק כ-13% מהנוסעים בתחבורה הציבוריות בישראל ממתינים פחות מ-5 דקות לאוטובוס. יחד איתנו, אם תהיתם, נמצאים גם תאילנד וקולומביה. במקום האחרון - שוב מקסיקו. שם פחות מ-10% מהנוסעים זוכים למענה של פחות מ-5 דקות.

המחקר גם בדק כמה נוסעים ממתינים בממוצע מעל 20 דקות לאוטובוס. כאן כבר יש לנו מדינה חדשה במקום הראשון לטובה עם האחוז הנמוך ביותר של ממתינים פרק זמן העולה על 20 דקות - סינגפור, רק 5.5% מהאנשים ממתינים כל כך הרבה זמן לאוטובוס. מיד אחריה הונג קונג עם שיעור 6.1% מהתושבים שממתינים כך לאוטובוס.

הישראלים לא מרוצים; אילוסטרציה (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)

ואת שם המדינה בה הכי הרבה אחוזים מהתושבים נאלצים להמתין 20 דקות ומעלה לאוטובוס לא תיאלצו להתאמץ לנחש - שוב מקסיקו מובילה את תחתית רשימת ההמתנה לתח"צ, שם מעל 40% מהנוסעים נאלצים להמתין בממוצע כ-20 דקות לאוטובוס. ישראל, למקרה שתהיתם, שוב מתמקמת באמצע רשימת המדינות עם סך של 19.1% מהנוסעים אשר נאלצים להמתין זמן ממוצע של 20 דקות לאוטובוס.

כמה רחוק תגיעו עם האוטובוס? סוף סוף הישראלים מגיעים למקום הראשון ברשימת המדינות בהן בוצע המחקר המקיף של 'מוביט'. ישראלי ממוצע ייסע באוטובוס מרחק של מעל לתשעה עשר קילומטרים! במקום הבא - רק אחת לפני ישראל, ממוקמת בפער ניכר מאיתנו הישראלים, קוסטה ריקה. שם מרחק הנסיעה הממוצע יעמוד על מעט יותר מ-12 ק"מ. ביון למשל, המרחק הממוצע אותו ייסע הנוסע הקלאסי יהיה מעט פחות מ-6 קילומטרים לנסיעה אחת. ברוב המדינות האחרות המרחק הממוצע עומד על 8 ק"מ בקירוב.

המחקר מעלה, כי מרחקי הנסיעות וזמני ההמתנה, משפיעים על החלטת האזרחים האם להשתמש בתחבורה ציבורית או ברכב פרטי, הרבה יותר מאשר מצב האוטובוס, המיזוג או ניקיונו. לתשומת ליבו של שר התחבורה הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר