בשורת דיור

משרד השיכון מודיע: 3,000 יח"ד לחרדים ייבנו בהר יונה

הישג לשר אטיאס: משרד האוצר התחייב לסבסד ב-100 מיליון שקלים את עלויות פיתוח הקרקע החריגות בהר יונה שבנצרת עילית • המשמעות: בתוך כמה שבועות ייצאו מכרזים לכ-3,000 יחידות דיור לציבור החרדי • מחיר דירה מוערך: 400 אלף שקלים • כל הפרטים (נדל"ן, כלכלה)

יוסי וייס | כיכר השבת |
מרטיב את היובש בדיור. השר אטיאס (פלאש 90)

בשורת דיור חשובה לציבור החרדי יוצאת הערב ממשרד השיכון, על פיה, הצליח שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, להשיג ממשרד האוצר 100 מיליון שקל לטובת סבסוד פרויקט הענק בשכונת הר יונה ג´ בעיר נצרת עילית.

כזכור, לפני כשלושה חודשים פנה השר אטיאס לשר האוצר יובל שטייניץ, לאחר שכל הניסיונות לסכם עם אגף התקציבים באוצר על הסבסוד הנוסף הנדרש לאזור בעל טופוגרפיה קשה מעין זו של נצרת עילית, עלו על שרטון.

בעקבות הדברים, הנחה שר האוצר את אנשי אגף התקציבים לבוא בדברים עם אנשי משרד הבינוי והשיכון בכדי להגיע לסיכום שיאפשר את שיווק הקרקעות למגורים בשכונה. ואכן, בישיבה שהתקיימה בין השרים ביום חמישי האחרון, הושג הסיכום, לפיו משרד האוצר יממן את הכספים שכבר הושקעו באתר, בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

הסבסוד הנוסף יאפשר להוזיל את מחירי הדירות במקום, ויאפשר תנאים אטרקטיביים יותר לזוגות צעירים שיוכלו לקנות דירות בשכונה החדשה שתיבנה. בכך, נסללה למעשה הדרך לצאת למכרזים בהר יונה ג´ כבר בשבועות הקרובים. השכונה החדשה במתחם הר יונה ג´ תכלול כ-3,000 יחידות דיור.

המימון הנוסף של ההשקעות באתר, מגיע לצד סבסוד נוסף כמקובל באזורי עדיפות לאומית א´ (בו נמצא המתחם) בגובה 50% מעלות הפיתוח, והעומד על 200 מיליון שקל, כאשר בסך הכל יעמוד הסבסוד על 300 מיליון שקל או בשיעור של כ-75% מעלויות הפיתוח לקרקע. הסבסוד יאפשר מכירת דירות במחירים זולים במיוחד. סבסוד זה נועד למשוך אוכלוסייה צעירה וחדשה לעיר, שתעניק דחיפה משמעותית ותחזק את נצרת עילית.

על פי הערכות גורמים שונים, תעמוד מחירה של יחדת דיור בת 3 חדרים בפרויקט החדש, על כ-400 אלף שקלים בלבד. סכום אטרקטיבי שעשוי למשוך למקום זוגות צעירים רבים.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר היום כי "אני מברך את שר האוצר על הסיוע בהסרת החסמים שמנעו עד כה את שיווק יחידות הדיור הרבות באזור שלמדינת ישראל יש חשיבות גדולה בחיזוקו. כמו כן, השיווקים יהוו נדבך נוסף בהגדלת היצע הקרקעות כפי שהיא באה לידי ביטוי בשנה האחרונה במטרה להוזיל את מחירי הדירות. בזכות הסבסוד העמוק, למרות עלויות הפיתוח והבנייה הגבוהות בשל התנאים הטופוגרפיים, אנו מאמינים כי הפעם השכונה תשווק בהצלחה ובמחירים אטרקטיביים ביותר".

יש לציין, כי הבשורה היום, אינה רק בשורה חשובה לציבור החרדי הנאנק תחת מצוקת הדיור, אלא גם בשורה חשובה לתושביה היהודים של נצרת עילית, בראשם ראש העיר שמעון גבסו, החוששים מזליגת אוכלוסיה ערבית לעיר ושינוי פניה היהודים של העיר. גבסו גם חבר לעסקנים חרדים והופיע בישיבות הסיעות החרדיות בכנסת, כשהוא מפעיל לחץ לקידום הפרויקט שיביא אלפי משפחות חרדיות לעיר.

בשבועות הקרובים כאמור, ייצאו מכרזי המשרד לפועל, ותחל ההרשמה לדיור במקום, כאשר כבר כעת מסתמן, כי קבוצה מרכזית של חסידי בעלז, בראשותו של העסקן ר´ שמוליק שטיין, שהיה מי שדחף וקידם בשנים האחרונות את הנושא, היא זו שגם תהיה הקבוצה הדומיננטית שבין הרוכשים בפרויקט הענק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר