זה בשבילנו: 2,342 דירות ישווקו בנצרת-עלית

משרד הבינוי והשיכון מפרסם היום לשיווק כמות גדולה של קרקעות לבניית 2,342 יחידות דיור בשכונת הר יונה ג´ בנצרת עילית. המכרז בהר יונה ג´ מיועד לאוכלוסייה בעלת צביון דתי והבנייה תותאם לאופי שכונה זו, אולם המכרזים פתוחים לכולם. בעקבות השקעה של משרד הבינוי והשיכון בגובה 133 מיליון שקל בהכנת ופיתוח תשתיות, ניתן יהיה להתחיל עם סיומו של המכרז באופן מיידי בבניית 714 יחידות דיור (נדל"ן)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
בנייה (פלאש 90)

משרד הבינוי והשיכון מפרסם היום לשיווק כמות גדולה של קרקעות לבניית 2,342 יחידות דיור בשכונת הר יונה ג´ בנצרת עילית. המכרז בהר יונה ג´ מיועד לאוכלוסייה בעלת צביון דתי והבנייה תותאם לאופי שכונה זו, אולם המכרזים פתוחים לכולם.

בעקבות השקעה של משרד הבינוי והשיכון בגובה 133 מיליון שקל בהכנת ופיתוח תשתיות, ניתן יהיה להתחיל עם סיומו של המכרז באופן מיידי בבניית 714 יחידות דיור.

משרד הבינוי והשיכון והעומד בראשו, השר אריאל אטיאס, מתכוונים להמשיך ולסייע בשיווק המתחמים החדשים בעיר הגלילית היפהפייה. במהלך החודשים הקרובים יבצע המשרד פיתוח באתר בהיקף של כ-120 מיליון שקל, ויחד עם הצלחתם המקווה של השיווקים, תוכן התשתית לפיתוח ובניית יתרת המגרשים.

בכדי לסייע להשיג מחירים נמוכים ואטרקטיביים במיוחד במכרז, מכרזי הקרקעות בהר יונה יפורסמו ללא מחיר מינימום לקרקע (קרקע בהערכת אפס), כך שגם יזמים שיציעו מחיר נמוך במיוחד יוכלו לזכות במתחמי הקרקע.

זאת ועוד, לאור התנאים הטופוגרפיים של האתר על גבעות נישאות ומרשימות, נדרש המשרד לסבסוד גבוה ומיוחד מעבר ל-50% אשר ניתנות בדרך כלל באזור עדיפות לאומית א´. בחודשים האחרונים ניהל השר אטיאס מגעים עם שר האוצר יובל שטייניץ ועם אגף התקציבים באוצר על מנת לקבל אישור לסבסוד נוסף בהיקף של 130 מיליון שקל, על מנת להוזיל משמעותית את המחירים. מאמצים אלה נשאו פרי והסובסידיה המיוחדת לפיתוח האתר תביא לכך שבמקום סכום של כ-153 אלף שקל הוצאות פיתוח מלאות ליחידת דיור, יגבה המשרד בממוצע כ-40,000 שקל בלבד ליחידת דיור (כולל עבודות פיתוח במגרשים).

עיריית נצרת עילית, בראשותו של ראש העיר שמעון גפסו, תומכת בפרויקט זה והיא העבירה החלטת מועצה המאשרת כי השכונה תהיה בעלת אופי וצביון דתי. המשמעות של ההחלטה היא הוספת מבני ציבור, בתי כנסת ומקוואות שמשרד הבינוי והשיכון יידרש להשקיע בהם על מנת לתת פיתרון לאוכלוסייה, במידת הצורך.

המימון הנוסף של ההשקעות באתר, באים לצד סבסוד נוסף כמקובל באזורי עדיפות לאומית א´ (בו נמצא המתחם) בגובה 50% מעלות הפיתוח, והעומד על 200 מיליון שקל. פיתוח האתר כולו אמור לעלות למעלה מ-400 מיליון שקל, כשמתוכם 333 מיליון שקל יסבסד משרד הבינוי והשיכון לטובת הזוגות הצעירים, על מנת לקבל מחירים אטרקטיביים במקום זה. הסבסוד נועד למשוך אוכלוסייה צעירה וחדשה לשכונה שתיבנה בעיר, ואשר תעניק דחיפה משמעותית ותחזק את נצרת עילית.

במכרז זה ישווקו 15 מתחמים בשכונה, כאשר סה"כ יחידות הדיור יעמוד כאמור על 2,342 יחידות דיור. החלוקה למתחמים נעשתה, בין היתר, בכדי לאפשר התארגנות של קבוצות ובכדי לייצר ודאות לקהילות גדולות להגיע למקום.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר היום כי "אנו יוצאים למכרזי ענק של אלפי יחידות דיור בפעם אחת כדי להוזיל מחירים ולאפשר ליזמים לגבש קבוצות להיתכנות פרויקט זה. משרד הבינוי והשיכון ישקיע בנצרת עילית, ככל שהשיווקים יצלחו, מאות מיליוני שקלים על מנת לייצר שכונה ענקית ואטרקטיבית עם פיתוח מתקדם, מוסדות ציבור ושטחי ציבור לטובת הזוגות הצעירים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר