פורסמו תוצאות המכרזים

נצרת עילית: קבלנים ערבים בין הזוכים במכרזי הבנייה בהר יונה

מינהל מקרקעי ישראל פירסם היום את רשימת הקבלנים הזוכים במכרזי הבנייה בהר יונה שבנצרת עילית. אלא שבין שמות הזוכים מופיעים גם קבלנים ערבים. האם זה אומר שנגוז חלום העיר החרדית? גורמים במשרד השיכון מסבירים, כי המדובר ביזמים יהודים שחברו לקבלני ביצוע ערבים (נדל"ן, בארץ)

יוסי וייס | כיכר השבת |

האם הקבלנים הערבים ע.ע. אבו ראס חברה לעבודות בנין ופיתוח בע"מ וא. ג'ברין בע"מ - ייבנו את דירותיהם לחרדים? זו השאלה הנשאלת כעת, נוכח עובדת זכייתם של אלו במכרזי הבנייה בהר יונה שבנצרת עילית, זכייה שפורסמה לפני שעה קלה ע"י מינהל מקרקעי ישראל.

כזכור, פרסם לפני כחודשיים משרד הבינוי והשיכון מכרזים לכמות גדולה של קרקעות לבניית 2,342 יחידות דיור בשכונת הר יונה ג´ בנצרת עילית, כאשר המכרז בהר יונה ג´ מיועד אמנם באופן רשמי לאוכלוסייה בעלת צביון דתי והבנייה תותאם לאופי שכונה זו, אולם המכרזים פתוחים לכולם.

המדובר באזור בו ניתלו תקוות רבות לשיווק שכונה חרדית משמעותית בת אלפי יח"ד, שכונה שבעקבות השקעה של משרד הבינוי והשיכון בגובה 133 מיליון שקל בהכנת ופיתוח תשתיות, ניתן יהיה להתחיל עם סיומו של המכרז באופן מיידי בבניית 714 יחידות דיור.

בנוסף, בכדי לסייע להשיג מחירים נמוכים ואטרקטיביים במיוחד במכרז, מכרזי הקרקעות בהר יונה פורסמו ללא מחיר מינימום לקרקע (קרקע בהערכת אפס), זאת על מנת שגם יזמים שיציעו מחיר נמוך במיוחד יוכלו לזכות במתחמי הקרקע.

גם עיריית נצרת עילית, בראשותו של ראש העיר שמעון גפסו, תומכת בפרויקט זה והיא העבירה החלטת מועצה המאשרת כי השכונה תהיה בעלת אופי וצביון דתי. המשמעות של ההחלטה היא הוספת מבני ציבור, בתי כנסת ומקוואות שמשרד הבינוי והשיכון יידרש להשקיע בהם על מנת לתת פיתרון לאוכלוסייה, במידת הצורך.

אלא שכאמור, מתוצאות המכרזים שמתפרסמים היום עולה, כי כמה מבין הזוכים הינם חברות בנייה של ערבים, מה שמעלה את החשש, כי דווקא ניסיון הייהוד של העיר, יהפוך לחרב פיפיות.

בתגובה לכך אומרים גורמים בכירים המעורבים בעניין לכיכר השבת, כי אין שום שינוי לאור תוצאות המכרזים, ולמיטב ידיעתם, מדובר בקבלנים שהגישו הצעות בשמם של יזמים המשווקים לציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר