מחקר: למה ללכת לישון אחרי מריבה עם בן הזוג זה כל כך גרוע

אמא הזהירה אותנו פעמים רבות לא ללכת לישון אחרי ריב עם בן הזוג, מבלי להתפייס קודם. מסתבר, שכמו כל דבר שאמא אומרת, יש לדברים ביסוס ממשי (ואפילו מדעי) ויש לקחת אותם ברצינות גמורה (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מחקר שפורסם בכתב העת "Journal Nature Communications", בדק את ההשפעות לטווח הארוך שיש לשינה לאחר חוויה שלילית ומצא שבעצם, כשאנו ישנים, מוחנו מארגן מחדש את האופן שבו מאוחסנות החוויות השליליות שאנו עוברים ומקשה עליהן להישכח מאיתנו. כך שאם אתם עולים על יצועכם כועסים, גדלים הסיכויים שתקומו בבוקר עצבניים ותתקשו להרפות ולשחרר.

לטענת "הגרדיאן" (עיתון יומי בריטי מפורסם והשלישי בגודלו בממלכה המאוחדת ), במהלך הניסוי, החוקרים השתמשו בסריקות MRI כדי להראות ש"זיכרונות הלילה" הופצו באופן שווה יותר על קליפת המוח של המשתתפים, מאשר הזיכרונות מאותו היום. פירוש הדבר הוא שיהיה קשה יותר לאנשים "לבטל" ולהעלים את זיכרונות הלילה בעתיד.

חכו, זה עוד לא הכל. בנוסף, כישלון בדיכוי זיכרונות לא רצויים נקשר לתסמינים הקיימים במספר הפרעות פסיכיאטריות, כולל מחשבות טורדניות שמופיעות בדיכאון וזיכרונות פולשניים בהפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD).

נכון, לעתים קרובות, לסוף היום מתנקזים מתחים ולחצים שעלולים לגרום ל"פיצוץ" בין הבעל לאישה והעייפות הגוברת (והאגו) מונעים מאיתנו לשים קץ לוויכוח ולהשלים. אבל מודים, לאחר שהתוודענו לכל ההשפעות השליליות שיש לדבר, איננו לוקחים סיכון יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר