צפו: פורד הציגה רכב שיבלום אוטומטית על מנת למנוע תאונות

יצרנית כלי הרכב האמריקנית פורד הציגה טכנולוגיה ייחודית שתגרום לרכב לבלום אוטומטית כאשר יזהה הולכי רגל שעלולים להיפגע מהרכב. המערכת עושה שימוש במצלמות ומכ"מים שיתווספו לחלק מכלי הרכב של החברה כבר בדגמי 2015 (חדשות, רכב)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום: פורד)

הסוף לתאונות הדרכים? יצרנית כלי הרכב האמריקנית פורד הציגה היום (חמישי) טכנולוגיה ייחודית שאמורה לסייע במניעת תאונות דרכים בהן מעורבים הולכי רגל על ידי שימוש במערכת חדשה שפיתחו בחברה בשם "PRE-COLLISION ASSIST". המערכת תצורף בקרוב לכלי הרכב של היצרנית ולכלי הרכב של חברת הבת שלה, לינקולן.

מערכת PRE-COLLISION ASSIST מסתייעת בחיישנים אופטיים מתקדמים, שיכולים לזהות צורת אדם ממרחק בטוח יחסית, יחד עם מערכת מכ"ם מתקדמת שיכולה לזהות גם עצמים קטנים יותר. שני החיישנים הראשיים יוכלו לקבוע בוודאות גבוהה אם מדובר בבן אדם. אם המערכת תזהה סיכון להולך הרגל - היא תגרום לרכב לבלום באופן מיידי ללא התערבות הנהג.

החיישן האופטי המתקדם, ממוקם בשמשה הקדמית כך שיוכל "לראות" את כל הפרופיל של הולך הרגל. בעוד מערכת המכ"ם מוקמה בפגוש על מנת לזהות ממרחק רב יותר ומגובה נמוך יותר. התמונה המשוקללת שמתקבלת משתי המערכות מועברת למחשב הדרך, שם היא עוברת השוואה מול פרופילים של הולכי רגל שאספו בחברה לצורך קביעה אם אכן מדובר בהולך רגל.

כאשר מתקבלת התראה על פגיעה אפשרית בהולך רגל, תתריע המערכת בהתראה חזותית בלוח המחוונים של הרכב. במקביל להתרעה קולית שתתריע על הסכנה המתקרבת. באם לא תזוהה תגובה ראויה מכיוון הנהג, תתערב המערכת באופן עצמאי, ותבלום את הרכב, על ידי פקודה למחשב הדרך.

בפורד מזהירים כי המערכת החדשה ממש לא מיועדת להחליף את הנהג או לגרום לנהג להיות פחות ערני, מכיוון שהמערכת אינה בטוחה במאת האחוזים ובמזג אוויר קשה או בחשכת הליל אינה פועלת כראוי בעקבות הגבלות פיזיות בחיישנים האופטיים".

למרות זאת, מציינים בחברה בגאווה, כי הרכב עבר נסיעות מבחן, בסך כולל של 300,000 קילומטרים בשלוש יבשות שונות ובמזגי אוויר משתנים. את הולכי הרגל מדמות בובות מיוחדות בעלות פרופיל דומה שהמכ"ם והמצלמה מזהים כהולך רגל. הרכב עבר בהצלחה את כל המבחנים ללא שפגע ולו בבובת ניסויים אחת.

בפורד מספרים כי המערכת תותקן כבר בדגם הקרוב של רכב המנהלים שלה, פורד מונדיאו, שיצא לשוק בשנת 2015. בהמשך היא תותקן גם בשאר הרכבים של החברה וכן ברכבים של חברת הבת, לינקולן, שאחראית על רכבי היוקרה של יצרנית הרכב.

צילום: פורד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר