הילדים לא בטוחים

אתם חושבים שרכבים גדולים בטוחים יותר? התשובה כואבת

המכון האמריקאי של חברות הביטוח בדק האם רכבים גדולים יותר אמורים להיות בטיחותיים יותר; הנהגים אומנם בטוחים יותר, אבל הילדים מאחורה מסתכנים בתאונה קטלנית (רכב)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
אילוסטרציה. מבחן ריסוק (צילום: שאטרסטוק)

עם התקדמות השנים החברות המייצרות את כלי הרכב מגדילות את כלי הרכב בהדרגה, כשרכבי הקרוסאובר ורכבי הפנאי הולכות וצוברות תאוצה, כשמרבית הרכבים החשמליים מגיעים בגירסת קרוסאובר, ואפילו טויוטה החלה לייצר את רכבי הקורולה בגירסת CROSS מוגבהת.

האם רכבים גבוהים בטיחותיים יותר? תלוי למי. המכון לבטיחות בדרכים האמריקני (IIHS) עורך מבחני ריסוק עבור חברות הביטוח, ובסדרת בדיקות בדק המכון את חוסנם של כלי הרכב המוגבהים במבחני ריסוק, וחלק מהתוצאות עשויות להדאיג משפחות עם ילדים.

מתוצאות הבדיקה עלה כי בחלק גדול מהרכבים יצרניות הרכב שיפרו את רמת הבטיחות של הנהג והנוסע הקדמי בצורה ניכרת, אולם רמת הבטיחות של המושבים האחוריים הייתה מאכזבת במיוחד - בוודאי אם בהתחשב בעובדה שלרוב יושבים מאחורה הילדים הקטנים שחווים את הפגיעות בצורה קשה יותר.

כך רכבים שמכרים בישראל כמו טויוטה היילנדר, פולקסוואגן אטלס ושברולט טראוורס 'זכו' לקבל את הציון 'גבולי' ביחס לעמידתם של המושבים האחוריים במבחני הריסוק, בעוד רכבים כמו מאזדה CX9, ניסאן מוראנו, ג'יפ גרנד צ'ירוקי, הונדה פיילוט וכן ג'יפ רנגלר (גירסת 4 דלתות) קיבלו ציון 'גרוע'.

לעומת הרשימה הארוכה הזו רק ארבעה רכבים שזכו לציון 'טוב': טסלה מדגם Y, סובארו איבולטיס, פורד מוסטנג מאך-E ופורד אקספלורר.

חשוב לדעת שציון גרוע מלמד על סיכון מוגבר לפגיעות בראש או בצוואר במקרים של תאונות, ועל חוסר יכולתו של הרכב להגן על הנוסעים מאחור במקרים של תאונה, כשבשל הפערים בין פיתוח יכולת הביטוח של הנהג לבין היעדר פיתוח מספק של סביבה בטוחה לנוסע מאחור - מאז שנת 2007 קיים סיכון מוגבר של 46% לנוסעים מאחורה בהשוואה לרמת הבטיחות של הנהג והנוסע שלצידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר