כאוס באיראן

האש במתקן התחדשה; דובר הארגון נפצע

באיראן מדווחים כי התחדשה האש במתקן להעשרת אורניום בנתנז; בתוך כך, בדיווח נוסף נכתב כי דובר סוכנות הגרעין האיראנית נפצע בראשו וברגלו בעת שסייר במתקן (חדשות)

דניאל בכר | כיכר השבת |
המתקן (צילום: רשתות ערביות)

מדיווחים איראנים שמתפרסמים בשעה האחרונה (ראשון) עולה כי שוב פרצה אש במתקן ההעשרה בנתנז, המתקן שדווח מוקדם יותר היום כי נפגע בפעילות המיוחס לישראל, ויצא מכלל שימוש לתקופה הקרובה.

מוקדם יותר הערב, דווח בחדשות 13, כי בניגוד לדיווחים בישראל עד כה, המתקן בנתנז לא נפגע מפעולת סייבר אלא מהטמנת מטען חבלה, ששיבש את אספקת החשמל לתקן ההעשרה הרגיש, ואשר עלול לעכב את חזרתו לפעילות בחודשים ארוכים.

בתוך כך פורסם הערב כי דובר הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, נפגע בראשו ובקרסולו בעת שסייר במתקן ההעשרה בנתנז בכדי לאמוד את הנזקים מהמתקפה האחרונה על המתקן.

ובאותו נושא, מתחזקת ההערכה בישראל כי איראן תתקשה להבליג לנוכח מה שהיא מכנה "טרור גרעיני" מצידה של ישראל.

מוקדם יותר היום, ראש תכנית הגרעין של הרפובליקה האסלאמית, עלי אכבר סאלחי, התייחס לאירוע התקיפה המיוחס לישראל ואמר: "ההתקפה על אתר נתנז הגרעיני מבטא את התבוסה של מי שמתנגד לפיתוח מדינתנו. אנחנו מגנים את הפעולה הזו".

"אנחנו מדגישים את החשיבות שהקהילה הבינלאומית תתנגד לפעולת הטרור הזאת", הוסיף הבכיר. "לאיראן שמורה זכות התגובה נגד מי שביצע את התקיפה ומי שנתן את ההוראה לפגוע במפעלי נתנז".

במקביל, ראש הוועדה האיראנית שהוקמה כדי לחקור את האירוע החריג, מסר לאתר המקומי 'נור ניוז', כי הדיווחים בתקשורת הזרה באשר לסיבת האירוע בנטנז אינם נכונים. "מדובר בשמועות", הוא טען.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר