עוצמה של חינוך יהודי: גאורגיה, המהפכה כבר כאן

לכאורה זהו עוד מחנה קיץ, כמו מאות הפזורים ברחבי העולם. אך לא, קעמפ "גן ישראל, אור אבנר" בגיאורגיה, למרגלות הגן הבוטאני של המדינה, על שפת הים השחור, נרקמת המהפכה היהודית של הדור הבא

אברהם הלוי | כיכר השבת |

למרגלות הגן הבוטאני המפורסם של גיאורגיה, במרבצי דשא וירק מדהימים ביופיים, שוכנת לה פנינה יהודית אמיתית: מתחם קעמפ 'אור אבנר – גן ישראל', הפועל במסגרת 'איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים' בנשיאותו של ר' לוי לבייב, המעניק חוויה יהודית ליותר ממאה ועשרים ילדים יהודים מרחבי המדינה.

מידי בוקר, עם שחר, זורחת השמש ומאירה את יומם של משתתפי הקעמפ, לחוף הים השחור, 12 קילומטר בואכה העיר באטומי שבגיאורגיה. מחנה הקיץ השוכן עשרים מטר מחוף היום, מתעורר לעוד יום עמוס חוויות.

קעמפ הילדים אוצר בתוכו 120 ילדים, בשני מחזורים של בנים ולאחר מכן בנות. הילדים מגיעים מכל רחבי המדינה, בעיקר מהערים טביליסי, גורי וכותאיסי.

כמו בכל מחנות הקיץ של 'גן ישראל', מעניקים כאן בעיקר רוח יהודית, אך קעמפ זה, מתייחד בהיותו מחנה המאפשר לילדים שאינם לומדים לעת עתה במוסדות חינוך יהודיים, להחשף לשורשים שלהם.

השנה, גדל מספר תלמידי בית הספר 'אור אבנר' בגרוזיה, בזכות השתתפותם בקעמפ שנה קודם לכן.

הקעמפ מתייחד בכך שהמדריכים והמדריכות בו, הם בני הקהילה המקומית. יהודים שהתקרבו לתורה ומצוות ונמצאים במצב בו הם יכולים להדריך ילדים ולקדמם בחיים של מסורת שורשית. כל המדריכים, ללא יוצא מן הכלל, הינם אנשים בעלי עסק שנטלו פסק זמן על מנת להשתתף בקעמפ, להאיר ולהתעורר בעצמם.

לא אחד ולא שנים הם המשפחות אשר האם יהודיה והאב אינו יהודי, בבית, היהדות כמעט ואינה מוזכרת. הם נתקלים במודעות של הקעמפ, בבית הכנסת, במרכז החסד, בית התבשיל, בקבוצה שהוקמה בפייסבוק בשם "גן ישראל גיאורגיה" ומתוודעים לראשונה למחנה הקיץ היהודי. כך נכנסים למעגל עשרות ילדים, עשרות משפחות, דורות על גבי דורות.

הרב מאיר קוזלובסקי, שליח חב"ד ומנהל הקעמפ, מספר: "יש לנו שלוש תפילות במניין, שחרית, מנחה וערבית. עם קריאת התורה, תפילה, סידור מיוחד שהדפסנו במחנה".

הרב קוזלובסקי מתאר את סיפוריהם של שלושה ילדים אשר סיפור החיים שלהם משקף את מידת ההצלחה של הקעמפ.

אירקלי (איקה) איקופראישוולי.

איקה הוא צעיר בן 16 אשר סיים כתה י' בבית ספר לא יהודי בעיר טביליסי.

אביו לא יהודי ושמע על הקמעפ מחבר ברשת הפייסבוק. "ביום הראשון של הקעמפ כשהשתתף בשיעור על תפילין ראו את הניצוץ שהתעורר בו, למחרת הניח תפילין לראשונה בחייו והתפלל שמונה-עשרה במשך 40 דקות", מספר הרב.

מיכאלי (מישה) אג'יבדזה.

מישה הוא נער בן 14 שסיים כתה ט' בבית ספר לא יהודי בעיר גורי, גם מישה הניח תפילין לראשונה בחייו בקעמפ והגיע לבד להנהלת הקעמפ לשאול כיצד ניתן לעבור ברית מילה בגורי ואת הפרטים הכרוכים בזה.

ויטאלי סאפארוב.

בן 17, סיים כתה י"א בבית ספר "אור אבנר" בטביליסי. ויטאלי ואחותו הגיעו לבית הספר לאחר שהשתתפו בקעמפ "גן ישראל" לפני מספר שנים. ויטאלי הוא מי שהדריך את מישה ואירקלי בהנחת התפילין הראשונה שלהם.

כך נסגר מעגל, מעגל ששמו "גן ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר