הדיל של דיל: יש הסכם בין התביעה בארה"ב לדואק

נחתם הסכם טיעון עם אחד מחשובי רבני הקהילה בדיל. העונש המירבי: עד שש שנות מאסר וקנס בן 100 אלף דולרים. בפנים: כל הפרטים (בתפוצות)

מנחם כץ | כיכר השבת |

עסקת טיעון נחתמה השבוע עם אחד מחשובי הרבנים בקהילה בדיל שמצבו המשפטי היה בכי רע, כך מדווח העיתונאי אריה ארליך מעיתון "משפחה".

על-פי הדיווח בעיתון, עסקת הטיעון תמיר את העונש הריאלי בן עשרים שנות המאסר שרבים צפו לו, בעונש כבד בהחלט, אך קל בהרבה מבחינת הציפיות.

לאחר משא ומתן ארוך מול התביעה הפדראלית, נחתם הסכם הטיעון בין הרב ועורכי דינו, וההליכים לקראת פתיחת המשפט החלו להיכנס למהלך מואץ. מבחינת רשויות המס בארה"ב מדובר בהישג, היות שבקרב החוקרים הוחלט שלא להזדקק לעדותו של העד המפוקפק, שעדותו רעועה ומביכה.

בדיוק שנה חלפה מאז התפוצצה הפרשה של קהילת יוצאי סוריה בארה"ב - כאשר חשובי דמויותיה ומנהיגיה הובלו בשורה לבתי המעצר, בעקבות פרשייה כלכלית מביכה וחסרת תקדים שהתפוצצה בשל הלשנתו של בן הקהילה ובנו של אחד מרבניה, סלומון דואק.

מאז התפוצצה הפרשה, ניסו רשויות התביעה בארה"ב לגבש תשתית ראייתית מגובשת ככל הניתן לקראת העמדתה של שורת הנכבדים לדין. אלא שלהפתעת כולם, דחו הרשויות שוב ושוב את מועד פתיחת המשפט, כאשר לכול ברור כי מהימנותו ההולכת ומתערערת של העד מביאה את הרשויות להכרה כי ניהול משפט עם עדויות מסוג זה, לא יוביל להשגת מטרותיה של התביעה.

בהסכם הטיעון, מדווח ארליך, מודה אחד מחשובי הרבנים בקהילה בסעיפי האישום נגדו, כאשר בתמורה מתחייבים החוקרים לגזור עליו בין ארבע לשש שנות מאסר, לאחר שההערכות הפסימיות צפו לו עד עשרים שנות מאסר, וזאת לנוכח סעיפי האישום החמורים שגובשו נגדו בחדרי החקירות.

בנוסף, ישלם הרב קנס בן מאה אלף דולרים, כאשר לגבי השאר, הסכימו רשויות התביעה לנכות מחשבונות הבנק שבו הוחזקו קרנות הצדקה שבאחריותו, בשווי של כ-600 אלף דולרים, שעוקלו בידי רשויות ה-FBI עד לסנט האחרון.

משפטו של הרב הבכיר ייפתח בארה"ב בעוד כשמונה חודשים, כאשר בשלב הזה יקבל הרב חודשי חסד שבמהלכם יוכל להביא לבית המשפט את בני קהילתו שיעידו עליו עדויות אופי העשויות להשפיע על מהלך המשפט ועל גודל העונש שיושת עליו.

בין החשודים שהתבקשו לחתום על הסכם הטיעון, נמנה הרב שאול קצין, אחד הרבנים המוערכים בקהילה. הרב קצין, כמו רבים מאנשי הקהילה, סירב. 'לא אתן להם לסחוט אותי. אדרבה, אתעמת מול סולומון דואק' - הוא אמר למקורביו לאורך החודשים שבהם עמד בפני מכבש הלחצים של גורמי התביעה.

במקביל לכך, נמשכים מאמצי החוקרים לחתום הסכמי טיעון דומים עם מספר רב ככל הניתן של חשודים, ביניהם מספר חשודים המתגוררים בבורו-פארק. בידי הרשויות עדויות מצולמות, מוקלטות וחד משמעיות שנמסרו על ידי העד המרכזי בפרשה, סלומון דואק, שבגד בקהילה והסגיר את חשוביה לידי הרשויות. אך מאידך, אמינותו החלשה מביאה את הרשויות להעדיף כל עיסקת טיעון על פני התבססות על העדויות שבידיהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר