ימי שלג: חתונה נדחתה, נהג נרדם ברכב

חתונה נדחתה לשבוע הבא ● עשרות חיידרים מושבתים ● הלוויה עדיין מעוכבת ● עשרות מקרי לידה שהסתבכו וטופלו על-ידי ארגוני חסד חרדיים ● וחסידים שנתקעו בדרך לחתונה ● ניו-יורק תחת מעטה שלג בימים אלה, מה שגורם לאירועים חריגים ● כתב "כיכר השבת" בארה"ב בסיקור מלא ומיוחד (ארה"ב)

יואל מאן , ניו-יורק | כיכר השבת |
שלג בניו-יורק, היום (בלוג קראון-הייטס)

כמות השלג שירדה ביומיים האחרונים בניו יורק היא במקום השישי מבחינה כמותית בהיסטוריה הקפואה של מה שמכונה בירת העולם. הפעם האחרונה שהשלג נערם בכמות כזו - 22 אינצ´, היתה לפני 15 שנה.

למרות שהעיר הגדולה מורגלת למצבים מעין אלו, חלק מהחיים הושבתו בסערה הגדולה והפרעות רבות למהלך החיים נגרמו.

כך למשל דחה היום יו"ר ארגון ´מתעסקים´ ר´ יעקב מאייר את חתונת בתו שתוכננה להערב, ליום רביעי הקרוב, זאת לאחר שאנשי האולם הציעו לו לדחות את האירוע, משום שהם טענו כי הם אינם יכולים להכריח את עשרות הפועלים והעובדים לבוא לעבודה ביום כזה, כשיש קשיים בתחבורה ורשת האוטובוסים בין כל ריכזוי האוכלוסיה החרדית מושבתת.

תלמודי התורה לילדים לא פעלו היום והילדים נשארו בבתים, לאחר שמערכת התחבורה באוטובוסים הושבתה. שיעורי תורה רבים אורגנו בבתי הכנסת המקומיים, עבור אלו שלא יצאו לעבודה ביום סוער שכזה.

הלויית הרב שלמה גרוס ז"ל שנפטר אתמול בבורו פארק באופן פתאומי, כשהוא בן 55, עדיין לא התקיימה. לא ידוע האם בגלל שלא ניתן לחפור את הקבר או שבני המשפחה ממתינים לקהל שיוכל ללוותו בדרכו האחרונה.

בני המשפחה הרבים שהשתתפו אמש בחתונת הפאר שערך הנגיד החסידי הר"ר משה רובינשטיין מפאפא בורו פארק, באולם מפואר בקווינס, שוכנו ללינה בבית מלון סמוך לאולם לאחר שהבינו כי יתקשו לשוב לבתיהם. עשרות חדרים נשכרו ברגע האחרון והאורחים מילאו את בית המלון.

כמה מחסידי סערט-ויז´ניץ לא הצליחו לעלות על הטיסה האחרונה ולצאת מניו יורק ולהגיע לחתונה הגדולה שמתקיימת הערב באיווניו. בעקבות כך מועבר שידור חי מהחתונה לבית הכנסת בברוקלין.

אנשי ארגון ´חברים´ במונסי פינו הבוקר את השלג הרב שנערם בחניית בית הכנסת של האדמו"ר מראדוויל. היום חל יום הייארציט של אבי האדמו"ר זצ"ל ואילולי פונה השלג מהחנייה הגישה לבית הכנסת לא היתה אפשרית ואולי אפילו מניין לא היה מתקיים במקום.

ארגון ´הצלה´ הקים חפ"ק בויליאמסבורג ובבורו פארק וטיפל בעשרות מקרי לידה, וחירום אחרים. בין היתר, פונה לבית החולים אדם אשר נשאר ברכבו מבלי יכולת לצאת, ישן מספר שעות והתקרר, זאת לאחר שהמשטרה הוציאה הודעה כי מי שאינו מוכרח לצאת ברכב פרטי, עדיף שישאר בביתו או ישתמש ברכבות. אנשי המשטרה אף לא העניקו דוחו"ת לרכבים, לאחר שרבים נתקעו בצידי הדרכים מבלי יכולת להתקדם.

הבוקר על פי שעון ניו יורק, הפסיק השלג ובניו יורק מעריכים כי הלילה ישובו נמלי התעופה ניוארק, קנדי ולה גווארדיה לפעול לאחר השבתה של כמעט יומיים הלחץ בשדות התעופה צפוי להיות עצום.

ולסיום קצת מספרים: 400 אוטובוסים נתקעו במהלך הלילה בשלג ונזקקו לחילוץ. 2000 רכבי עיריה ביצעו פינוי שלג כל הלילה, עוד 360 רכבים ביצעו שפיכת מלח למניעת הצטברות קרח בכבישים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר