התבטאות מפתיעה

ראש המוסד לשעבר הלוי: "צריך לדבר עם איראן"

ראש המוסד לשעבר משחרר השבוע התבטאות חריגה בנוגע לתקיפה ישראלית באיראן. "צריך להבין מה מניע את האיראנים. הם ירצו לצאת מהתסבוכת", אמר בראיון. על רומני הוא התבטא בחריפות: "הוא הורס כל סיכוי לפתרון שאינו מלחמה". לדברי הלוי, יש לפתוח במשא ומתן עם איראן (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

ראש המוסד לשעבר משחרר השבוע התבטאות חריגה בנוגע לתקיפה ישראלית באיראן. "צריך להבין מה מניע את האיראנים. הם ירצו לצאת מהתסבוכת", אמר בראיון. על רומני הוא התבטא בחריפות: "הוא הורס כל סיכוי לפתרון שאינו מלחמה".

הלוי העניק ראיון לאתר אמריקאי בשם "אל מוניטור", שמסקר את הנעשה במזרח התיכון.

לדברי הלוי, יש לפתוח במשא ומתן עם איראן.

אתר ynet ציטט את רומני שאמר לאתר: "אומרים 'אם תדבר איתם, תעניק להם לגיטימציה', אבל כשלא מדברים - אתה לא הופך אותם ללא-לגיטימיים. זה שכנע אותי שכולנו היינו מאוד שטחיים בדיאלוג עם האויבים שלנו".

לפני מספר חודשים אמר הלוי ל"ניו יורק טיימס" כי בחודשים הקרובים ישראל עשויה להחליט על תקיפה באיראן. לדבריו, "אם הייתי איראני, הייתי חושש מאוד ב-12 השבועות הקרובים".

בניו יורק טיימס טענו כי ישראל עשויה לפעול בהקדם, מאחר וישראל לא אוהבת מלחמות בחורף. כמו כן, ישראל תעדיף לפעול לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב בתחילת נובמבר.

נתניהו חושש כי במידה וברק אובמה ייבחר שוב לנשיאות הוא יזכה לתמיכה חלשה בתקיפה צבאית ובמידה ומיט רומני הוא זה שייבחר, הרי שהוא לא יעדיף לצאת לפעולה צבאית נרחבת מיד בתחילת כהונתו, נטען בעיתון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר