ברק באוגדת עזה: "נחליט איך ומתי לפעול"

שר הביטחון אהוד ברק סייר הבוקר (שלישי) עם סגן הרמטכ"ל יאיר נווה ומפקד פיקוד הדרום האלוף טל רוסו באוגדת עזה ואמר כי "האירוע עדיין לא הסתיים, אנחנו נחליט איך ומתי לפעול ברגע שיהיה צורך בכך". במקביל, מכנס ראש הממשלה את שרי התשיעיה לדיון בדרכי התגובה להסלמה בדרום (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ברק באוגדת עזה, הבוקר (צילום: פלאש 90)

שר הביטחון אהוד ברק סייר הבוקר (שלישי) באוגדת עזה יחד עם סגן הרמטכ"ל יאיר נוה ומפקד פיקוד הדרום טל רוסו, וזאת לראשונה מאז החל סבב ההסלמה האחרון.

"האירוע עדיין לא הסתיים", אמר ברק, "אנחנו פה עם מפקד האוגדה מיקי, עם אלוף הפיקוד טל ועם סגן הרמטכ"ל יאיר. שמענו את הקצינים; נעשית פה פעולה נכונה מקצועית ושיטתית שהחמאס וארגוני הטרור סופגים כתוצאה ממנה מכות קשות בעזה".

שר הביטחון הדגיש בדבריו כי "העניין בפירוש לא נגמר ואנחנו נחליט איך ומתי לפעול ברגע שיהיה צורך בכך. אני לא רוצה להתייחס, לא למועד ולא לדרכים, כי לא יהיה נכון לאפשר את האינפורמציה הזאת לצד השני".

"אנחנו לא מתכוונים לקבל בשום אופן את הפגיעה באורח החיים של האזרחים בצד שלנו של הגבול, ואנחנו מתכוונים להחזיר את ההרתעה ולחזק אותה באופן שאפשר יהיה לפעול גם בפרימטר לאורך הגדר, באופן שיבטיח טוב יותר את ביטחונם של החיילים שפועלים מכל הצדדים של רצועת עזה", הבטיח ברק.

לדבריו, "החמאס בעינינו אחראי לכל מה שקורה ברצועת עזה, גם כשמבצעים את זה ארגונים אחרים, והוא לא ינקה".

במהלך הסיור, נשאל ברק על-כך שתושבי הדרום לא חשים בתגובה משמעותית של צה"ל לירי הרקטות שכמעט בלתי-פוסק, והשיב: "אני רוצה דווקא לשבח את ראשי הרשויות והערים בכל המרחב הזה, ואת האזרחים, על כושר עמידה ועל יכולת לפעול, גם כאשר ברור שאין זה 'זבנג וגמרנו' ולא מדובר באבחה אחת של חרב. בדברים האלה צריך גם כושר עמידה והתושבים בפירוש מראים אותו".

"אני חושב שהקשר בין צה"ל לתושבים הוא מצוין. יותר מכך לא נכון להרחיב מראש, בדברים האלה עדיף לעשות כשעושים מאשר לדבר קודם לכן", הוסיף ברק.

במקביל לסיורו של שר הביטחון, מכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו את פורום שרי התשיעיה לדיון הן בהסלמה בדרום והן במתיחות עם סוריה בצפון ובדרכי התגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר