מבצע עמוד ענן מחריף

פגיעה ישירה בקרית מלאכי: שלושה בני אדם נהרגו, שהו ליד החלון

מבצע 'עמוד ענן' גובה קורבנות: לאחר השעה 08:00 בבוקר (חמישי) נורה מטח של רקטות לעבר ערי הדרום, באר-שבע, אשדוד וקרית מלאכי. בקרית מלאכי, רקטה פגעה ישירות בדירת מגורים בבניין בן 4 קומות, כתוצאה מכך נהרגו שלושה בני אדם, שתי נשים וגבר, תינוקת נפצעה באורח בינוני. דיווחים חיים (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
פינוי הפצועים (צילום: פלאש 90)

מבצע 'עמוד ענן' גובה קורבנות: לאחר השעה 08:00 בבוקר (חמישי) נורו מטח של רקטות לעבר ערי הדרום, באר-שבע, אשדוד וקרית מלאכי.

בקרית מלאכי, נרשמה פגיעה ישירה בבניין בן 4 קומות, כתוצאה מכך נפצעו כעשרה בני אדם בדרגות שונות. תוך כדי פעולות החייאה, נאלצו כוחות ההצלה לקבוע את מותם של שלושה בני אדם, בהם שתי נשים וגבר אחד.

מדובר בפגיעה הקשה ביותר מאז סבב ההסלמה האחרון, בה נהרגו לראשונה שלושה בני אדם, מפגיעה ישירה של רקטה בדירה בה שהו בקומה הרביעית של הבנין.

ככל-הנראה ההרוגים לא הספיקו להגיע למרחב המוגן בבניין שמוגדר כחדר המדרגות בקומה מתחת מאחר ומדובר בבניין ישן בו אין ממ"ד.

מלבד שלושת ההרוגים, שני בני אדם נפצעו באורח קשה, תינוקת נפצעה באורח בינוני עד קשה, ילד בן 4 נפצע באורח בינוני עד קשה, וארבעה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל בהם תינוק ותינוקת.

ידידה הלוי, מפקד זק"א קרית מלאכי, אמר: "אני מתגורר רחוב סמוך לבניין שנפגע, שמעתי את הפיצוץ ורצתי לכיוון העשן. מתנדבי זק"א נוספים ומד"א הגיעו איתי למקום התחלנו לטפל בנפגעים לצערי נהרגו שני גברים ואישה בדירה שבקומה העליונה".

"מדובר בזירה קשה עם רסיסים בכל הדירה", סיפר הלוי. "כרגע מתנדבי זק"א מסיימים את פעילות הקודש בטיפול בגופות ההרוגים ובאיסוף הממצאים. תוך כדי עבודה של מתנדבי זק"א היה התראה על טילים נוספים".

הפצועים פונו לבתי החולים ברחובות ובאקלון. אבא שנפצע באורח קשה פונה לבית החולים 'קפלן, יחד עם שתי בנותיו הקטנות. לתינוקות הוצמדו עובדות סוציאליות. פצוע קשה עם פגיעת ראש הועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. סך הכל הובאו לקפלן 12 פצועים.

לבית החולים ברזילי באשקלון הגיע ילד כבן 4, והצוות אמר כי עובר אורח שהגיע לזירה עלה לבית שנפגע, הוציא ממנו את הילד והביא אותו לבית החולים.

מפקד מחוז דרום של פיקוד העורף, אל"מ דורון מור יוסף, אמר היום: "אנחנו מבצעים הערכת מצב יומית כדי לקבל החלטות לקראת היום למחרת. התרחיש הכי קריטי הוא התנהגות בשעת אזעקה. הייתי במקום האירוע בקריית מלאכי, ראיתי את נקודת הפגיעה של הטיל ויכולנו למזער שם את הנזקים אם היינו נצמדים להנחיות. יש לבחור את המקום הכי מוגן שיש, ובמקרה הזה - היה צריך לרדת לגרם המדרגות בזמן האזעקה. עלינו להתנהל בצורה אחראית כדי לשמר את החוסן ולהישמע להוראות פיקוד העורף".

"ברגעים אלה מתמודד פיקוד העורף עם שלל תרחישים בחזית הדרומית. אנחנו צריכים לתת מענה משלים לאזרח, אם באזעקות ואם במיגון אקטיבי. בסופו של דבר נמצאים כמיליון אנשים באזור", ציין אל"מ מור-יוסף, "בסך הכל הציבור בדרך כלל נשמע להנחיותינו. יש להימנע מהתקהלויות במרחבים. אזעקות באות והולכות לסירוגין וחשוב לא ליצור התקהלויות ולהקפיד על התנהגות נכונה".

מאז תחילת מבצע 'עמוד ענן', שהחל בחיסולו של מפקד הזרוע הצבאית של החמאס, אחמד ג'עברי, שוגרו יותר מ-200 רקטות לעבר ישראל, 135 מאז חצות הלילה. מערכת 'כיפת ברזל' יירטה בהצלחה 30 רקטות, 18 מהם רק היום.

במקביל, צה"ל ממשיך בתקיפת יעדי טרור מהרצועה, ועד כה תקף 156 מטרות טרור ברצועת עזה 126 מתוכן עמדות לשיגור גראד וקאסם. בתקיפה שבוצעה הבוקר בחאן יונס דווח על-ידי הפלסטינים על שלושה הרוגים, חברי חוליית שיגור רקטות שהיו בדרכם לשגר רקטות לעבר העיר באר שבע.

הפלסטינים מדווחים כי מתחילת המבצע נהרגו יותר מעשרה בני אדם, 45 איש נפצעו, ו-10 מהם במצב אנוש.

השר אלי ישי בישיבת הערכת מצב בקרית מלאכי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר