ההטעיה: כך הרדימה ישראל את החמאס

ביום שלישי בבוקר, התקבלה ההחלטה לצאת למבצע "עמוד ענן" על ידי פורם שרי "התשיעייה". הקבינט המדיני-בטחוני לא כונס לפני המבצע אלא רק שעות לאחר פתיחתו בכדי לאשר בדיעבד את מטרות המבצע. כך התבצע מהלך ההונאה שהרדים את ראשי החמאס

יצא לצפון בכדי להטעות את החמאס: אהוד ברק (צילום: פלאש 90)

מצבע עמוד ענן יצא לדרך ביום רבעי אחר הצהריים, בסיומו של מהלך הונאה בו השתתפו שרי ממשלה, צה"ל ומערכות הבטחון. כולם נתנו יד למהלך הונאה גדול בכדי שבחמאס יורידו את רמת הכוננות לקראת תקיפה ישראלית אפשרית.

ביום שני קיים ראש הממשלה תדרוך לשגרירים זרים באשקלון בו הדגיש כי ישראל תפעל להפסקת הירי מעזה. נתניהו הותיר רושם על הדיפלומטים כי אין בכוונת ישראל להתחיל בתקיפה בזמן הקרוב.

במקביל לאחר ישיבת "התשיעייה, וכן ביום רבעי בבוקר נשלח השר בני בגין לתקשורת והעניק סדרת ראינות לתחנות הרדיו השונות כחלק ממהלך ההונאה. בגין הנחשב לאמין והגון ציין ב"קול ישראל, ו"גלי צה"ל" כי סבב ההסלמה הנוכחי בעזה הסתיים וכי ישראל תפעל אם הירי מעזה יחודש.

נתניהו וברק המשיכו להונות את החמאס, כאשר הגיעו דווקא לסיור בפיקוד הצפון ובחנו את המצב ברמת הגולן. גם נשיא המדינה עורב בהונאה כאשר ביקר יצא כמתוכנן לסיור בשדרות במהלכו ביקר בגני ילדים ובתי ספר.

המעקב אחרי רמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי החל כבר ביום שלישי, על סמך מידע מודיעיני שהיה ברשות גופי המודעין. אולם תנאי מזג האוויר לא אפשרו לבצע את התקיפה. ביום רבעי בבוקר לאחר חודש של מעקבים שנערכו אחרי מטרות הסיכול הממוקד ובראשם ג'עברי, עודכנו נתניהו וברק כי ג'עברי אותר ונתנו אור ירוק לתחילת המבצע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר