מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל: יש בסוריה נשק עצום

מפקד חיל האוויר התייחס לחשש מפני זליגת נשק כימי לארגון חיזבאללה: "לכוח האווירי של ישראל יש אפשרות הפעלת כוח כמעט מיידית ואופציות כמעט בלתי מוגבלות". לדבריו, "בסוריה יש ארסנל נשק עצום שחלקו 'סטייט אוף דה ארט' וחלקו בלתי קונבנציונלי. כל זה עלול להיות על גבולותינו ואפילו לא בחצר האחורית שלנו" (חדשות, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
האלוף אמיר אשל (צילום: פלאש 90)

מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל התייחס היום (שלישי) לסכנה הנשקפת מהנשק הכימי והמסוכן שיש בידי סוריה והחשש שיזלוג לידי ארגון חיזבאללה.

במהלך כנס החלל על שם האסרונאוט אילן רמון ז“ל אמר אשל: "המשילות המתערערת במדינות השכנות מביאה לחשיפה גדולה יותר לפעילות עוינת, סוריה היא הדוגמה הטובה ביותר לכך, עלינו להתמודד עם קשת אויבים ויריבים רחבה מתמיד".

בדבריו אמר האלוף אשל: "בסוריה מתרחשים תהליכים טקטוניים של התפרקות. יש בסוריה ארסנל נשק עצום שחלקו 'סטייט אוף דה ארט' וחלקו בלתי קונבנציונלי. כל זה עלול להיות על גבולותינו ואפילו לא בחצר האחורית שלנו".

"אנו מתמודדים במרחב בין איומים תת-קונבנציונליים לבלתי-קונבנציונליים, בין הסכין לגרעין. אנו מתמודדים עם אמל"ח מכל המינים והסוגים, כשאם בעבר התייחסנו לאיומים ואתגרים על גבולותינו ועל הגדרות, היום המצב שונה בתכלית – האיומים יכולים לבוא מהחזית, או מהעומק האסטרטגי אל החזית, בדמותם של כטב"מים, טילי שיוט ונשק בלתי קונבנציונאלי".

האלוף אשל ציין כי ”נוכח המערכה שבין המלחמות בה אנו נמצאים, אנו מחוייבים למאמצים התקפיים, הגנתיים ומודיעיניים. את זה אנו עושים בעזרת מגוון רחב של כלים חשאיים וגלויים, בשת"פ עם כלל מערכת ביטחון וקהילת המודיעין - לרבות שב“כ, מוסד ואמ"ן".

מפקד חיל האוויר הוסיף כי החיל, בגלל אופי הכוח האווירי, הזמינות והגמישות שלו, כושר התגובה וההגעה שלו למרחקים, הוא ברוב המקרים כמעט כלי בלעדי בידי צה"ל: ”אם צץ איום בטווח רחוק, בינוני או קרוב, לכוח האווירי של ישראל יש אפשרות הפעלת כוח כמעט מיידית ואופציות כמעט בלתי מוגבלות - בכל מרחב".

מפקד חיל האוויר סיכם כי "החלל הוא עומק אסטרטגי והוא מבטא באופן מובהק שימור היתרון האיכותי שלנו, שהוא בסיס להמשך שימור בעתיד, היכולת שלנו כמדינה בחלל היא מרכיב מרכזי ביכולת ההרתעה, והיא תאפשר שימוש ביכולת הזאת בכל טווח ותווך, בחשאיות וללא הפרת ריבונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר