מפקד יחידה הדיח חיילים דתיים שסירבו להתגלח - וננזף

מפקד יחידה בצה"ל החליט להדיח שני חיילים דתיים שסירבו לגלח את זקנם מטעמי דת. החיילים ערערו לנציב קבילות החיילים, המפקד ננזף, והנציב הורה לשקול בחיוב להחזיר את החיילים: "הנני רואה בחומרה את הליך ההרחקה שנערך במקרה זה, שכן החלטה זו כלל אינה נתונה לקצין בדרגתו של מפקד היחידה, אשר עשוי לשמש כגורם ממליץ בלבד" אמר הנציב (צבא, חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לכתבה)

מפקד יחידה בצה"ל, שביחידתו שירתו חיילים דתיים, חרג מסמכויותיו, והדיח מהיחידה חיילים שסירבו להתגלח מסיבות דתיות.

המפקד החליט להדיח את החיילים, לאחר שאלות בנושא דת אותם שאל את החיילים שענו תשובות לא מספקות, ככל הנראה, המפקד החליט שאינם דתיים מספיק, והורה להדיח אותם מהיחידה.

שני הלוחמים, החליטו למחות על הכוונה להדיחם, ופנו לנציב קבילות החיילים, אלוף במילואים יצחק בריק.

בבירור שנערך התגלה כי המפקד חרג מסמכויותיו כאשר החליט להדיח את החיילים: "פקודות הצבא אוסרות במפורש על הטלת פקודה לגילוח זקן מבלי לאפשר דיון בערעור בפני סמכות גבוהה יותר, מתוך הבנה שמדובר בפעולה שאיננה הפיכה".

"מצופה ממפקד להימנע ככל האפשר מהעמדת חייל בפני קושי של ממש להכריע בין ציות לפקודה ובין אמונתו הדתית ומנהגיה. התרשמתי כי מפקד היחידה נהג בנוקשות יתרה, תוך הטלת מורא, נטילת סמכויות שלא ניתנו לו ורמיסת זכויותיהם וכבודם של חייליו".

נציב קבילות החיילים נזף במפקד היחידה: "הנני רואה בחומרה את הליך ההרחקה שנערך במקרה זה, שכן החלטה זו כלל אינה נתונה לקצין בדרגתו של מפקד היחידה, אשר עשוי לשמש כגורם ממליץ בלבד".

בנוסף, המליץ נציב קבילות החיילים לכנס וועדת מיוחדת שתבחן בחיוב להחזיר את החיילים ליחידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר