צה"ל הציב כיפת ברזל שלישית בצפון

בצל הדיווחים הזרים על תקיפת שיירות הנשק בסוריה-לבנון, ישראל ממשיכה להגן על העורף, ופורסת סוללה של 'כיפת ברזל' שלישית בסדרה באיזור הצפוני של ישראל. במבצע 'עמוד ענן' שהתנהל לאחרונה בגגזרה הדרומית, מנעו המערכות פגיעה ממשית בעורף הישראלי, כשיירטו טילים רבים (חדשות, צבא ובטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
סוללת כיפת ברזל בפעולה (צילום: פלאש 90)

מערך ההגנה האווירית בחיל האויר פרס מערכת שלישית של 'כיפת ברזל' באיזור הצפוני של ישראל.

פריסה המערכת השלישית במספר מגיעה על רקע הדיווחים הזרים, לפיהם ישראל תקפה שיירת נשק באיזור לבנון-סוריה. והחשש מהתחממות באיזור הגבול.

כזכור, בתקופה האחרונה נפרסו מערכות כיפת ברזל באיזור גליל, ואף בחיפה.

בדובר צה"ל ציינו כי מדובר הכניסה להליך מבצעי של המערכות, בנוסף, בחודשים הקרובים צפויים להיכנס לפעילות מבצעית עוד שתי סוללות שיסופקו על ידי רפא"ל.

עוד דווח הערב, כי בגליל הוצבה בשבוע האחרון סוללת טילי פטריוט. פרשנים בטחוניים מעריכים, שהצבת הסוללות בימים האחרונים באיזור הצפון, נעשית מחשש של תגובה סורית לתקיפה שיוחסה על פי דיווחים זרים - לישראל.

במבצע 'עמוד ענן' שהתנהל לאחרונה בגגזרה הדרומית, מנעו המערכות פגיעה ממשית בעורף הישראלי, כשיירטו טילים רבים.

במהלך המבצע, אף התיר הרב הראשי לישראל יונה מצגר, להציב את המערכות בשבת. בדברים שנשא באירוע תורני אמר הרב מצגר: "בגלל פיקוח נפש הצבא קיבל היתר להעמיד את 'כיפת ברזל' בגוש דן, בתוככי תל אביב והיו מוכנים בשתיים וחצי בצהריים, בארבע וחצי כבר יירטה הכיפה הזאת את הטיל הראשון שאילו היה נופל מי יודע מה היה קורה. אם זה לא נס, אז מה זה נס?". אמר הרב מצגר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר