אבו מאזן: ישראל רוצה ליצור כאוס

הבוקר הובא לקבורה האסיר הפלסטיני שמת בכלא מגידו, פעילי הג'יאהד האשימו את ישראל ואמרו כי היא תישא באחריות למותו, אבו מאזן ברמאללה: ישראל רוצה כאוס. חאדר עדנאן, פעיל הגיאהד האיסלאמי שהשתתף בלוויה אמר: "ישראל נושאת באחריות כולה וכך גם שירות בתי הסוהר והנציב. מה שקורה בכלא בישראל זו בריונות" (ארץ)

יוסף פאר | כיכר השבת |
אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

מותו של האסיר הפלסטיני ערפאת ג'רדאת ממשיך לטלטל את הגזרה ולהסעיר את הגדה המערבית: אלפים השתתפו היום בהלוויתו של העציר, והאשימו את ישראל במותו לאחר עינויים שעבר בכלא הישראלי לטענתם.

מסע ההלוויה שלווה בהצהרות זעם פלסטיניות, החל צפונית לחברון כאשר גופתו של המחבל שנעטבה בדגל הפלסטיני לוותה על ידי מאבטחים, ושיירה של רכבי ביטחון פלסטיניים.

חאדר עדנאן, פעיל הגיאהד האיסלאמי שהשתתף בלוויה אמר: "ישראל נושאת באחריות כולה וכך גם שירות בתי הסוהר והנציב. מה שקורה בכלא בישראל זו בריונות". במקביל בנאום אותו נשא ברמאללה, תקף יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גם הוא את ישראל ואמר: כי "הישראלים רוצים כאוס, אנו יודעים זאת, אבל לא נאפשר להם להגיע לכך".

התפרעויות בגדה המערבית בימים האחרונים (צילום: פלאש 90)
לקראת אינתיפאדה שלישית? הגדה המערבית בוערת (צילום: פלאש 90)
הפגנה הזדהות עם האסירים שובתי הרעב (צילום: פלאש 90)

השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' העריך היום כי ישראל לא ניצבת בפתחה של אינתיפאדה שלישית, אולם אמר: "צריכים לנהוג באחריות, במיוחד הצד השני, שמרב האחריות מוטלת עליו. אנחנו נערכים לאפשרות של מהומות בהר הבית. ידוע לנו שהכניסו אבנים פנימה אבל הכוחות ערוכים היטב ובכוננות".

למרות זאת, בשל הפרות הסדר הרבות בימים האחרונים, בשגרירות ארצות הברית בישראל קראו לעובדים להימנע ולהיזהר מלנוע בשטחי הגדה המערבית מחשש לשלומם של העובדים בצל המהומות שהחלו כהזדהות עם העצירים הפלסטינים שובתי הרעב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר