דיווח: השב"כ ניסה לגייס תלמיד ישיבת מיר

אנשי המחלקה היהודית בשב"כ ניסו לגייס צעיר חרדי, תלמיד ישיבת 'מיר' בירושלים כדי שיפעל עבורם במאחזים ביהודה ושומרון ויעקוב אחר המתרחש שם, תמורת 7,000 שקלים בחודש. הבחור סירב להצעה, כך מדווח אתר "הקול היהודי" (חדשות, ביטחון)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ישיבת מיר. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

אנשי המחלקה היהודית בשב"כ ניסו לגייס תלמיד ישיבת 'מיר' בירושלים כדי שיפעל עבורם במאחזים ביהודה ושומרון תמורת 7,000 שקלים בחודש, כך מדווח אתר "הקול היהודי".

על-פי הדיווח, לפני כשלושה וחצי חודשים, צלצל לתלמיד הישיבה אדם שהזדהה כבועז, והזמין אותו לחקירה במשטרת מוריה. הצעיר, ביקש לקבל הזמנה רשמית בדואר ונתקל בסירוב.

בשיחה עם "הקול היהודי", סיפר הצעיר כי באחת הפעמים שבועז התקשר הוא עמד ליד אמו שחייבה אותו לגשת לתחנת המשטרה כדי לבדוק במה מדובר.

בתחנת המשטרה היומנאי אמר לו כי הוא לא דרוש לחקירה. "יצאתי חזרה הביתה, ואז התקשר אלי אותו בועז ואמר שאני צריך לחזור לתחנה וללכת לאחראי על הקצינים בשם יוסי והוא יראה לי לאן להגיע", סיפר הצעיר החרדי.

בחור הישיבה הועבר על-ידי הקצין לחדר, לאחר בדיקה מקיפה של מאבטח, הוא התיישב לשיחה עם בועז, מבלי שזה הדהה כאיש שב"כ.

"הוא שאל אותי המון שאלות על המשפחה, על הישיבה ועלי אישית, ואחרי שעה אמר לי שאני יכול ללכת, לא לפני שהזהיר אותי שאני לא אספר לאף אחד שהוא דיבר איתי אלא רק אומר שסתם הייתי באיזה חקירה במשטרה", מספר הצעיר.

לאחר מספר ימים, מספר הבחור, הוא זומן שוב על-ידי בועז לתחנת המשטרה. "אמרתי לו שהוא סתם שאל אותי כל מיני שאלות לא ברורות ואין לי מה לדבר איתו. הוא אמר לי שהוא רוצה לעזור לי והם צריכים לדבר איתי כי הם עושים סקר על הציבור החרדי. הגעתי שוב לתחנת מוריה ובעז ישב שם במשרד עם ערימה של דפים, שהיה כתוב עליהם 'סקר מלחמת אחים'", הוא מספר.

על הפגישה, הוא מספר כי "עניין אותו מה הציבור החרדי יעשה אם יחליטו להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, אם יפתחו חנויות חזיר וכל מיני שאלות בסגנון הזה. דיברנו ובסוף השיחה הוא נתן לי 250 שקל כתשלום על הנסיעה והזמן שהייתי שם וחתמתי לו על קבלה".

הפגישה השלישית ביניהם התקיימה בתחנת המשטרה בנווה יעקב במשרדים של הבילוש, במהלכה נחשף בפני הבחור כי מדובר באנשי שב"כ. בועז ואדם נוסף שהיה איתו בחדר, אמרו לבחור כי הם רוצים שיסע לשבתות למאחזים ביהודה ושומרון ויספר להם מה קורה שם תמורת 7,000 שקלים בחודש.

השניים ניסו בכל דרך לשכנע את הבחור, ואמרו לו כי הם ידריכו אותו מה לעשות שם ואיך להתנהג מאחר ומקובל שבחורים חרדים מגיעים למאחזים בשבתות. אנשי השב"כ הרגיעו את הבחור כי לא יהפוך ל"מלשין" ולא יכניס אנשים לכלא מאחר והם רק מרחיקים או מונעים מאותם אנשים במאחזים לבצע את הפעולות אותם הם מתכננים.

במהלך השיחה, ניסו השניים לשכנע את הבחור ובסיומה נתנו לו 250 שקלים נוספים. "סיכמנו שאני אחשוב על זה והם הודיעו שהם יתקשרו עוד כמה ימים, וכשהתקשרו אמרתי לו שאני לא רוצה להתעסק עם זה. אני לומד בישיבה ואני לא רוצה להיכנס לזה", מספר הבחור ל"הקול היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר