יעלון: תקיפה באירן - אופציה אחרונה

שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל הבהיר במסיבת עיתונאים עם שר הביטחון משה יעלון כי "איראן לא תורשה לפתח נשק גרעיני. נקודה". השר יעלון הבהיר כי תקיפה צבאית באירן היא אופציה אחרונה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
יעלון והייגל (צילום: פלאש 90)

שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל מבקר בארץ ומביא עמו לישראל מענק של שורת אמצעים צבאיים, אותם לא נתנה ארה"ב לאף מדינה אחרת.

במסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם שר הביטחון משה יעלון, חזר הייגל על מחויבות הנשיא ברק אובמה לביטחון ישראל, והפגין ידידות עם ישראל כשאמר שהוא שמח להיות בישראל. על שיחותיו עם יעלון אמר כי הם היו "ישירות וברורות", והודה ליעלון על "מנהיגותו המקצועית". יעלון כינה את הייגל "ידידי הטוב" ואמר כי ישראל "אסירת תודה".

"הסכמנו שארה"ב תעמיד לרשות ישראל שורה של אמצעים צבאיים הכוללים טילים, מערכות מכ"ם מתקדמות, מטוסי תדלוק ואת מטוסי ה-V22 שלא העמדנו לרשות אף מדינה אחרת", ציין הייגל והוסיך כי "הדבר מבטיח עליונות אווירית של ישראל בדור הבא ויאפשר לחיל האוויר אפשרויות ארוכות טווח".

במהלך מסיבת העיתונאים, אמר שר הביטחון יעלון כי "איראן לא רק מאיימת על הביטחון והיציבות של המזרח התיכון, אלא על כל העולם. היא מאיימת על ישראל ותומכת בחמאס, בחיזבאללה ובמשטר הסורי. המשטר האיראני מתערב בעיראק, באפגניסטן, בסודן ובתימן ומפתח נשק גרעיני. הדיאלוג על אופן ההתמודדות עם האתגרים האלה ממשיך. ישראל מעדיפה פתרון דיפלומטי אך כפי שהנשיא אובמה הצהיר, לישראל זכות להגן על עצמה".

"הגישה הישראלית ברורה - בדרך זו או אחרת צריך לעצור את פרויקט הגרעין הצבאי האיראני. האופציה הצבאית היא המוצא האחרון", הבהיר יעלון, "יש כלים אחרים שצריך למצות כמו סנקציות ותמיכה באופוזיציה. אבל בלי אופציה צבאית שרירה המשטר לא ישוכנע להפסיק בתוכנית. אנחנו שומרים על הזכות להגן על עצמנו בעצמנו".

שר ההגנה הייגל, נשאל על התבטאויותיו בעבר נגד תקפה צבאית באיראן, והשיב כי "תמיד אמרתי גם שכל אופציה צריכה להיות על השולחן בכל הנוגע לאיראן. אני תומך בעמדת הנשיא לגבי איראן והיא פשוטה מאוד - איראן לא תורשה לפתח נשק גרעיני. נקודה".

באשר למצב בסוריה, אמר יעלון: "הצבנו שלושה קווים אדומים בפני המשטר הסורי - שלא יעבור נשק לגורמים רדיקלים או לחיזבאללה ואנחנו כן פעלנו אחרי שהם חצו קו אדום זה. הקו האדום השני הוא לשמור על ביטחון רמת הגולן ואנחנו מגיבים גם אם יש ירי מכוון או לא מכוון. הקו האדום השלישי הוא למנוע מגורמים מערערים להשיג את הנשק הכימי שיש בסוריה ואנו מוכנים לפעול בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר