תא הטרור של אל קעידה: כתבי אישום כנגד החשודים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתבי אישום כנגד שניים מהחשודים שעצר השב"כ בחשד שהפעילו בישראל תא טרור של ארגון אל-קעידה שהוכוון על ידי איימאן אל זאווהירי (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אבו ניג'מה ואבו סארה (צילום: פלאש 90)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) כתבי אישום כנגד שניים מהחשודים שנעצרו על ידי השב"כ בחשד שהפעילו תא טרור של אל-קעידה בישראל.

כזכור, על פי החשד, החוליה תכננה להוציא אל הפועל פיגוע משולב בבנייני האומה בירושלים ובשגרירות ארצות הברית בתל אביב.

השניים כנגדם הוגשו כתבי האישום הם, איאד אבו סארה (24) תושב שועפט, ורובין אבו ניג'מה (30) תושב אבו טור. כנגד אבו סארה הוגש כתב אישום בגין מגע עם סוכן חוץ, קשר לפשע ותמיכה בארגון טרוריסטי.

נגד אבו ניג'מה הוגש כתב אישום בגין קשירת קשר לביצוע פשע, ייצור ונשיאת נשק, הצתה ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום נגד אבו סארה, בסוף 2013, יצר אדם המכונה "אבו חמזה" קשר עם אבו סארה דרך הפייסבוק. אבו חמזה מסר לנאשם כי הוא פעיל צבאי תושב עזה. כחודש לאחר יצירת הקשר, הציע אבו חמזה לאבו סארה לבצע פיגוע התאבדות.

אבו סארה הציע לבצע פיגוע ירי לעבר אוטובוס נוסעים שיירד בכביש ירושלים-מעלה אדומים, תוך שהוא מציע כי הוא יירה לעבר גלגלי האוטובוס ולאחר שהאוטובוס ייעצר ויתהפך, הוא ימשיך לירות לעבר האזרחים והחיילים שיגיעו למקום.

לאחר מכן הציע אבו סארה לבצע פיגוע משולב בבנייני האומה בירושלים ובקונסוליה האמריקאית בתל אביב. אבו סארה הציע כי הפיגוע בקונסוליה האמריקאית בתל אביב, יהיה באמצעות שני מחבלים מתאבדים שיפוצצו מטעני נפץ.

מיד לאחר מכן, יתרחש הפיגוע השני בבנייני האומה, כשבשלבו הראשון יגיעו שלושה מחבלים מתאבדים שיפוצצו מטעני נפץ, ובשלב השני יגיע אבו סארה כשהוא נוהג במשאית המלאה בחומרי נפץ, בתוך הסוואה של דודי שמש, ויפוצץ את המשאית בסמוך לכוחות הצלה שיהיו במקום.

מכתב האישום עולה כי אבו סארה כבר בדק מספר פעמים את אזור בנייני האומה תוך שהוא בוחן באיזה ימים ושעות יש נוכחות גבוהה של אנשים במקום.

מכתב האישום כנגד אבו ניג'מה עולה כי, במהלך 2013, הקים אבו ניג'מה ביחד עם 3 אחרים שזהותם אינה ידועה, חוליה שמטרתה לזרוק אבנים ובקבוקי תבערה לעבר תושבים יהודים בשכונת אבו טור שבירושלים.

כמו כן, אבו ניג'מה מואשם כי תכנן לחטוף חייל וזאת במטרה לשחרר מחבלים פלסטינים הכלואים בישראל.

כזכור, אתמול פרסמנו ב"כיכר השבת" כי אבו סארה עבד כפועל ניקיון בבניין הראל בשכונת גבעת שאול. על פי עדויות של עובדות במקום, אבו סארה החל להקצין את עמדותיו כלפי ישראל בשנה האחרונה. לדבריהן, הוא החל להתנהג בצורה בוטה והחל להתפלל ולגדל זקן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר