לכידת ספינת הנשק האיראנית

יעלון על מבצע ההשתלטות: מנענו איום חמור על מיליונים

שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל בני גנץ התייחסו הצהריים למבצע ההשתלטות שביצעה השייטת על ספינת נשק מאיראן. יעלון: "הטילים שנחשפו, וגם אמצעי לחימה אחרים שטרם נחשפו, היו מאיימים על מיליוני ישראלים". גנץ: "החימוש שעוד ייחשף הוא משמעותי הוא בעל יכולת השפעה רצינית לשטח ישראל" (חרדים)

ב. ניסני | כיכר השבת |
יעלון וגנץ עוקבים אחר המבצע (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

במסיבת עיתונאים שנערכה הצהריים (רביעי) בקריה בתל אביב, התייחסו שר הביטחון משה בוגי יעלון והמטכ"ל בני גנץ למבצע ההשתלטות על הספינה שהכילה נשק ותחמושת שיועדו להגיע לרצועת עזה.

"המבצע אושר כמובן בקבינט וראש הממשלה ליווה את המבצע לכל אורכו" אמר שר הביטחון יעלון. לדבריו: "המבצע מנע איום על מדינת ישראל. הטילים שנחשפו, וגם אמצעי לחימה אחרים שטרם נחשפו, היו מאיימים על מיליוני אזרחים בישראל אם היו מגיעים לעזה. מה שעולה מהמבצע הוא שיש יישות טרוריסטית וזרוע איראנית שממומנת, מאומנת ומחומשת ע"י איראן".

שר הביטחון הוסיף ואמר כי "יש משטר איראני שמחייך לעולם אבל ממשיך הן בפרויקט הגרעין והן בתמיכה בפעילות טרור. איראן היא יצואנית הטרור מספר אחת בעולם. במקרה הזה לרצועה, במקרים אחרים לחיזבאללה, אפגינסטן, עיראק, סוריה, אפריקה ועוד".

צפו: השתלטות השייטת על הספינה (צילום: דובר צה"ל)

"זה המשטר האיראני שמחייך לכאורה שמנסה להגיע להסכמים עם העולם המערבי. אני מקווה שמי מהגורמים בעולם שצריך ללמוד את הלקח – ילמד אותו" אמר יעלון.

הרמטכ"ל בני גנץ הוסיף ואמר: "עקבנו אחרי המשלוח במשך זמן רב בעבודת מודיעין מרשימה. היום מסתמן שנקטפו הפירות. הפעולה בוצעה באופן מושכל, נועז, שקול. סיכלנו העברת אמל"ח וחשפנו את המציאות כפי שהיא מתרחשת מאיראן כלפי חוץ. החימוש שעוד ייחשף הוא משמעותי בעל יכולת השפעה רצינית לתוך שטח ישראל".

לוחמי השייטת השתלטו לפנות בוקר (רביעי) על הספינה KLOS-C בים האדום ואיתרו מאחורי שקי מלט עשרות טילי M-302 שהועמסו באיראן, הועברו לסודאן ואמורים היו להיות מועברים יבשתית לארגונים ברצועת עזה.

לוחמי השייטת בצעו את ההשתלטות כ-1,500 קילומטרים מחופי ישראל, בלב הים האדום סמוך לחופי סודאן. הספינה KLOS-C ועליה דגל פנמה עשתה את דרכה מאיראן לרצועת עזה כספינת סוחר תמימה. בשעה 5:30 לפנות בוקר השתלטו הלוחמים על הספינה שנשאה עשרות טילי M302 המסוגלים להגיע לטווח של עד 200 ק"מ שהוסתרו מאחורי שקי מלט.

הטיל שנמצא על הספינה הוא בעל ראש קרבי של יותר ממאה קילוגרמים, מיוצר בסוריה בעזרת טכנולוגיה איראנית. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ שפיקד על המבצע מהבור בקריה נתן את האישור למפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, שהיה בזמן המבצע על סטי"ל בלב ים.

בהודעת דובר צה"ל נכתב כי המשלוח יצא מאיראן לכיוון פורט סודאן. בגבול סודאן עלו עליה חיילי הקומנדו הימי.

עוד מדווחים בצה"ל כי הספינה תגיע בעוד מספר ימים (ככל הנראה שלושה ימים) על ידי הלוחמים המשיטים אותה כעת לאילת. בצה"ל טוענים כי ישנם עדויות חותכות שאיראן עמדה מאחורי משלוח הטילים.

מקור הטילים הוא כאמור בסוריה. בסוריה הם הועלו על מטוסים לאיראן ויצאו באוניה לפורט סודאן. למרות שדרך המלך היא לסודאן הספינה יצאה לעיראק כדי להסוות המשלוח בשקי מלט כפי שאירע במקרים קודמים בהם ניסו האיראנים להסוות ספינות נשק כספינות סוחר תמימות.

יעד הספינה הסופי היה ארגוני הטרור ברצועת עזה, מה שהיה מוסיף כל עיר וישוב בישראל לטווח הטילים של ארגוני הטרור העזתים. הם התכוונו לפרוק את הטילים לפורט סודאן ומשם להעביר לרצועת עזה דרך סיני.

על הספינה יש צוות של 17 אנשים ממגוון מדינות. עדיין נחקר מה הצוות ידע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר