הרגעים הדרמטיים מההשלטות על הספינה: "עם ישראל סומך עליכם"

ההשתלטות על ספינת הנשק: תיעוד שמפרסם דובר צה"ל מציג את התארגנות חיל הים לקראת המבצע ואת תדרוך מפקד חיל הים ללוחמים. "עם ישראל סומך עליכם" אמר להם (צבא, חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מפקד חיל הים (צילום: דובר צה"ל)

מבצע ההשלטות על ספינת הנשק מאיראן: בקטעי וידאו שמפרסם הערב (רביעי) דובר צה"ל ומתעדות את מבצע ההשתלטות על הספינה וההכנות שקדמו לו, נראה מפקד חיל הים המתדרך הלוחמים בלב ים ונותן להם סקירה על המצב: "עם ישראל סומך עליכם" הוא נשמע אומר.

"התנהגות האונייה מתאימה להערכת המודיעין והתוכנית המבצעית. לאחר תקופה של הכנות אימונים איסוף מודיעין והיערכות הכוחות - אנחנו עוברים לשלב היירוט ההשתלטות וחשיפת משלוח אמצעי הלחימה מאיראן שנמצא על גבי האונייה KLOS C".

"עם ישראל סומך עליכם" (צילום: דובר צה"ל)

באותה השעה, תדרך במקביל הרטכ"ל בני גנץ את שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בקריה בתל אביב והודיע לו שהמבצע יצא לדרך לאחר עבודת מודיעין רבה.

כזכור, לוחמי השייטת השתלטו לפנות בוקר (רביעי) על הספינה KLOS-C בים האדום ואיתרו מאחורי שקי מלט עשרות טילי M-302 שהועמסו באיראן, הועברו לסודאן ואמורים היו להיות מועברים יבשתית לארגונים ברצועת עזה.

לוחמי השייטת בצעו את ההשתלטות כ-1,500 קילומטרים מחופי ישראל, בלב הים האדום סמוך לחופי סודאן. הספינה KLOS-C ועליה דגל פנמה עשתה את דרכה מאיראן לרצועת עזה כספינת סוחר תמימה. בשעה 5:30 לפנות בוקר השתלטו הלוחמים על הספינה שנשאה עשרות טילי M302 המסוגלים להגיע לטווח של עד 200 ק"מ שהוסתרו מאחורי שקי מלט.

הטיל שנמצא על הספינה הוא בעל ראש קרבי של יותר ממאה קילוגרמים, מיוצר בסוריה בעזרת טכנולוגיה איראנית. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ שפיקד על המבצע מהבור בקריה נתן את האישור למפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, שהיה בזמן המבצע על סטי"ל בלב ים.

בהודעת דובר צה"ל נכתב כי המשלוח יצא מאיראן לכיוון פורט סודאן. בגבול סודאן עלו עליה חיילי הקומנדו הימי.

הרמטכ"ל ושר הביטחון בקריה:

עוד מדווחים בצה"ל כי הספינה תגיע בעוד מספר ימים (ככל הנראה שלושה ימים) על ידי הלוחמים המשיטים אותה כעת לאילת. בצה"ל טוענים כי ישנם עדויות חותכות שאיראן עמדה מאחורי משלוח הטילים.

שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר הצהריים במסיבת עיתונאים בקריה כי "המבצע מנע איום על מדינת ישראל. הטילים שנחשפו, וגם אמצעי לחימה אחרים שטרם נחשפו, היו מאיימים על מיליוני אזרחים בישראל אם היו מגיעים לעזה. מה שעולה מהמבצע הוא שיש יישות טרוריסטית וזרוע איראנית שממומנת, מאומנת ומחומשת ע"י איראן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר