מבצע "חשיפה מלאה"

בעיצומה של השבת: אוניית הנשק מאיראן עגנה באילת

בעיצומה של השבת, ליוו ספינות צה"ל את ספינת הנשק KLOS C לנמל אילת, כשמעתה יימשכו הסריקות בין ארגזיה בניסיון לאתר אמל"ח נוסף שהועמס עליה. החשש המרכזי הוא כי חלק מארגזי הנשק הינם ממולכדים, ולכן בסריקות לוקחים חלק גם אנשי חיל ההנדסה של צה"ל. ביום שני הקרוב צפוי האמל"ח להיחשף (צבא)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אוניית הנשק KLOS C (צילום: דובר צה"ל)

מבצע "חשיפה מלאה": ספינות חיל הים הישראלי ליוו במהלך יום שבת את ספינת הנשק KLOS C לאזור אילת - שם יימשכו הסריקות על המכולות הנמצאות בספינה. כזכור, ביום רביעי האחרון פשטו כוחות ישראלים על הספינה שהגיעה לטענת ישראל מאיראן, ומצאו מאחורי שקי מלט טילים ש"היו איום על מיליוני ישראלים" כדברי שר הביטחון.

לקראת הגעת הספינה לנמל אילת, חסם צה"ל כבישים בעיר, כשאף הוקמו במות מיוחדות בנמל על מנת להציג לכלי התקשורת ולעולם את הנשק שנתגלה ועשוי להתגלות בספינה.

מבצע ההשתלטות (צילום: דובר צה"ל)

בסריקות שייערכו על הספינה, ישתתפו לוחמי יחידת ההנדסה יהל"ם ואנשי חיל הים, שגם יוציאו את עשרות טילי ב-M-302 שכבר נחשפו בפשיטה הישראלית, והיו מיועדים לטענת ישראל להגיע לרצועת עזה.

בנוסף, אנשי כוחות הביטחון יבדקו אם הספינה נושאת אמצעי לחימה נוספים מלבד אלו שכבר נמצאו, כשהחשש המרכזי הוא שחלק מארגזי הנשק הינם ממולכדים.

הנשק שנמצא ויימצא על הספינה, יוצג ביום שני הקרוב במסיבת עיתונאים המתוכננת להיערך אז, אליה הוזמנו גם נספחים צבאיים ושגרירים זרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר