נקמת יעלון

מבנים בלתי חוקיים ייהרסו תחילה בהתנחלויות אלימות

בעקבות גל האלימות הגובר והולך בחלק מההתנחלויות, גם כלפי כוחות צה"ל וכוחות הביטחון הנמצאים במקום כדי להגן על המתנחלים, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון יצא לאחרונה בהנחיה חדשה, לפיה, בנייה בלתי חוקית תיהרס תחילה בהתנחלויות המוגדרות במערכת הביטחון כאלימות במיוחד (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בעקבות גל האלימות הגובר והולך בחלק מההתנחלויות שהפכו לאלימות ממש, גם כלפי כוחות צה"ל וכוחות הביטחון הנמצאים במקום כדי להגן על המתנחלים, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון יצא לאחרונה בהוראה חדשה.

לפי הדיווח הבוקר (רביעי) ב"גלי צה"ל", יעלון הנחה בשבועות האחרונים את מפקדי צה"ל, המשטרה והמנהל האזרחי בשטחים להאיץ הריסה של בנייה בלתי חוקית בהתנחלויות ובמאחזים בהם ישנה אלימות מצד הקיצוניים.

בשנה שעברה התחייב שר הביטחון יעלון בפני בית המשפט העליון כי יורה על הריסה של כל בנייה בלתי חוקית חדשה בשטחים לפני שזו תאוכלס.

משמעות ההנחיה החדשה היא שמאחזים המוגדרים במערכת הביטחון כמאחזים אלימים בשל התנהגות המתנחלים הקיצוניים, הרי שהמבנים הבלתי חוקיים בהם יהיו הראשונים שייהרסו.

ב"גלי צה"ל" דווח כי המתנחלים עודכנו במדיניות החדשה בפגישות שנערכו בין הנהגת המתנחלים לקצונה הבכירה של צה"ל בשטחים.

אלוף פיקוד המרכז, ניתן אלון, הבהיר לפני חג הפסח בפגישה עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, בעקבות האלימות ביצהר, כי במקום שבו תהיה פגיעה בכוחות הביטחון תקודם פעילות האכיפה.

עוד דווח בגל"צ כי ראש המנהל האזרחי דוד מנחם נשאל לפני מספר חודשים מדוע הרסו פקחי המנהל בית של פעיל ימין באזור המאחז קידה והבהיר כי בסמוך למקום נתקלו הפקחים באלימות, זאת כחלק מהמדיניות החדשה.

יוזכר, כי המדיניות החדשה כבר מיושמת בפועל בשטח. לפני חג הפסח הורה שר הביטחון להקדים הריסת בנייה בלתי חוקית ביצהר בעקבות ההתנכלות לרכבו של מח"ט שומרון.

מטעמו שח שר הביטחון לא נמסרה תגובה לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר