הקרב על תקציב הביטחון: "שנת 2015 לא תיפתח עם אימונים"

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') דן הראל אמר לכתבים צבאיים כי שנת 2015 לא תיפתח עם אימונים ביטחוניים זאת בעקבות המשבר בין משרד האוצר ומשרד הביטחון (צבא וביטחון)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
דן הראל (צילום: פלאש 90)

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') דן הראל אמר לכתבים צבאיים בפגישה שערך עימם בקריה בתל אביב כי שנת 2015 לא תיפתח עם אימונים ביטחוניים זאת בעקבות המשבר בין משרד האוצר ומשרד הביטחון.

"צורת העבודה יוצרת אי ודאות וחוסר אמון במערכת. המשמעות שמסתמנת ל-2015 על פי המתווה התקציבי היא שלא נפתח את השנה. לא יהיה כסף לגורמים שמייצרים את הביטחון", אמר המנכ"ל והוסיף כי מהחודש הבא צה"ל יעצור חלק מפעולותיו.

"יהיה כסף לאלמנטים הקשורים לשיקום ולגמלאות, כי זה חוק, אבל לא יהיה לנו כסף לגורמים שמייצרים ביטחון", הבהיר. במערכת הביטחון מציינים כי כבר בתחילת חודש יוני יחל הצבא לעצור פעילות בתחומים שונים, והמערכים השונים, כגון מערך תחזוקת הרכב, צפויים לדעוך בזה אחר זה.

במאבק בין משרד הביטחון לאוצר לא נשמעה דעתם של שרי הממשלה כולם, לאור זאת מותח הראל ביקורת נוקבת כנגד הממשלה: "כבר 4 שנים שמערכת הביטחון מתנהלת בלי תוכנית רב שנתית והמשמעות לכך היא ניצול לא מיטבי של משאבי המערכת ופגיעה בהתעצמות ובבניין הכוח".

מנכ"ל משרד הביטחון תקף את דבריו של שר האוצר יאיר לפיד כי המדינה צריכה לשלם גם על תקציבים אחרים כמו בריאות ורווחה ולא רק למשרד הביטחון. "האמירה שהביטחון נלחם בבריאות, ברווחה ובחינוך היא שערורייתית וחסרת אחיזה במציאות. מדובר באמירה לא מבוססת ואסור שתיאמר. אין כסף למשכורות ולאימונים. אולי צריך להפסיק עם פרויקט הלוויינים, אבל זו לא החלטה שלנו".

"האמירה שצה"ל ומשרד הביטחון לא יודעים לנהל את תקציבם, או שיש שומנים אדירים במערכת הביטחון, עיוורת לעובדות. חלקו של תקציב הביטחון יורד בהדרגה במשך השניים, ומנגד אנחנו רואים עלייה מבורכת של תקציבים חברתיים", הוסיף המנכ"ל לתקוף.

בכיר ביטחוני התבטא בימים האחרונים כנגד ההחלטה לקצץ באופן דרמטי את תקציב מערכת הביטחון ואמר כי "ההסתה של האוצר כלפי צה"ל והמשרתים היא חסרת תקדים בהיקפה ובחומרתה וחסרת אחריות עד כדי פגיעה בביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר